"Dracula" se po 14 letech od premiéry opět zakousl

5. února 2009 měl obnovenou premiéru dnes již legendární muzikál Karla Svobody, Zdeňka Borovce a Richarda Hese Dracula. V rozsáhlé recenzi si můžete přečíst naše první dojmy, samozřejmostí jsou také fotografie z představení.

Kamila Nývltová (Adriana)

Kamila Nývltová (Adriana)

Na začátek trochu historie - muzikál Dracula je označován jako první velký český muzikál, který společně s Bídníky a "Jesusem" odstartoval velký muzikálový boom v Praze. Světovou premiéru měl Dracula 13. října 1995. Režíroval Jozef Bednárik, choreografii vytvořil jeden z autorů Richard Hes a šéfproducentem se stal dnešní ředitel Hudebního divadla Karlín Egon Kulhánek. V pražském Kongresovém centru (v té době Paláci kultury) se hrál až do roku 1998 a vidělo ho kolem 1,2 milionů diváků. Dracula však nezůstal pouze na českém území, stal se také nejúspěšnějším českým muzikálem v zahraničí. Vidět ho mohli diváci na Slovensku, v Jižní Koreji, Polsku, Německu, Belgii a Lichtenštejnsku. V roce 2003 se muzikál krátce vrátil na jeviště Kongresového centra, ale zaznamenal velký komerční neúspěch, skončil krachem a zanechal za sebou obrovské dluhy.

Nyní se po 14 letech od původní premiéry vrací do Prahy. Tentokrát do nového Divadla Hybernia, s novým obsazením, novou výpravou a dokonce inovovanou třetí epochou (druhou půlkou). Začněme ale postupně…

Hudba z pera Karla Svobody, který dnes mezi námi už bohužel není, je popověji založená, nechybí v ní však také rockovější prvky. Typický znak muzikálů - opakování melodií, zde nechybí a ústřední hit "Jsi můj pán" zná snad každý. Od krásných duetů (Vím, že jsi se mnou) se Svobodova hudba dostává k dynamickým pasážím (Hon na zlo) až k téměř undergroundové rockové scéně (Devastace Casina). Krátce řečeno - hudba Karla Svobody je nenahraditelná a vskutku krásná. O to více zamrzí její zkracování v první půli, které bylo převzato z verze z roku 2003. Nejen, že uříznutí začátků písní "Tajemný hrad" a "Schůzka v zahradě" je barbarství (dle mého názoru se jedná o jedny z nejzajímavějších částí první půle), ale také ubírají na ději a vykreslení postav. Lorraine přijde na hrad, dvakrát se rozhlédne a z nového nastudování vůbec není znatelné, že se tam děje něco neobvyklého a ani se nedozvíme nic o postavě Lorraine. To samé při "Schůzce v zahradě" - divák není seznámen s faktem, že Dracula na schůzku nepřišel a zbaběle vysílá svého sluhu s darem, který zpočátku Lorraine odmítá. V nové verzi se Lorraine vzbudí a rovnou si jde pro "ó náhrdelník a pravý" (téměř to vypadá, že si k Draculovi přišla jen pro majetek). Bohužel to nevynahradí přidaná píseň v druhé půli - "Draculův monolog", která je sice krásná a rozhodně do muzikálu "zapadla", ale bylo by mi milejší slyšet celé písně v první půli a vynechat tento přidaný monolog. A také jsme se stále nedočkali živého orchestru, který by hudbu ještě více vyzdvihl. Škoda.

Jiří Langmajer (Šašek)

Jiří Langmajer (Šašek)

Libreto Zdeňka Borovce (který také bohužel už nikdy více českou kulturu neobohatí) je v kontextu dnešní muzikálové scény velice nadprůměrné, porovnejme například s Golemem, který je plný rýmovaček bez hloubky. Zdeněk Borovec uměl a jeho dílo u mě sklízí úspěch dodnes. Texty prošly místy malinkatými úpravami, které nejsou ničím výjimečné - například z "...stiskni fest..." se stalo "...kousni fest..." nebo "...co mu tedy schází, když je vlastně zdráv..." v souladu s novým nastudováním změnilo osobu: "...co ti tedy schází, když jsi vlastně zdráv...". Takových drobností nalezneme více, osobně mi to špatné nepřijde, setkal jsem se však i s negativními názory od zarytých fanoušků původní verze.

V odstavcích výše jsem již naznačoval spojení "nové nastudování". Ono to je ale trochu jinak. První půle je totiž režijně téměř naprosto totožná s původním nastudováním. Kněze Dracula zabodne za propadlem, krvinky mají stejné úlohy, při "Milování" se propadlo rozšiřuje o sudy… Téměř vše, na co si vzpomente je stejné. Jen v jiných kulisách (funkce propadel zůstávají stejné) a kostýmech. Jozef Bednárik tak vytvořil jakýsi kompromis mezi starou a novou verzi s cílem potěšit obě skupiny diváků - starou i novou. Druhá půle je však naprosto odlišná. Přesunuli jsme se do roku 2088, jakési post-apokalyptické budoucnosti, kde vládnou děti ulice ve zničených troskách měst a nejmodernější auto té doby je trabant. Vskutku zajímavá vize pana Bednárika na jevišti funguje bezvadně. Je více sexy, více akční, více odlehčující. Zkrátka utvořena pro dnešního diváka. Hudba a texty samozřejmě zůstávají, přesto se asi druhá část představení stane pro některé diváky nepřekousnutelnou.

Monika Absolonová (Lorraine)

Monika Absolonová (Lorraine)

Cestou kompromisu jde i choreograf (a zároveň jediný žijící autor Draculy) Richard Hes. V první půli můžeme opět vidět staré známé taneční kreace, které jsou skutečně povedené a závěr první půle je velice efektní a patří díky výrazné choreografii k jedněm z nejlepších momentů. Skvěle zvládnuta je také choreografie krvinek, která z větší části zůstala stejná.

Na řadu přichází výprava a začnu od té horší stránky, a to scénografie, kterou vytvořil Daniel Dvořák. Jeviště Hybernie je o mnoho menší než prostor Kongresového centra, ale například již výše zmiňovaný Golem potvrdil, že na něm lze vytvořit vskutku působivá a vkusná scéna. V první půli Draculy se však tak nestalo. Už jakási parodie na kostel v úvodu představení příliš neosloví, velké hořící svíce na hradě jsou sice efektní, ale na prázdné scéně s jakýmsi "schodištěm" působí velice nevyužitě a osamoceně (přeci hrad nebyl tvořen jen ze svíček). A brána ve druhé epoše již postrádá veškerý vkus a vypadá spíše jako výtvor amatérského divadla. Při faktu, že na krajích jeviště je celou dobu železná konstrukce (skvěle se hodící do druhé půle) a po stranách jeviště jakési pověšené hadry, je scénografie největším záporem nového nastudování. Druhá půle již originalitu nepostrádá, velice vhodně dokresluje a pomáhá zvýraznit vizi budoucnosti. Naopak kostýmy Romana Šolce, se kterými jste se mohli na našem webu již seznámit, jsou velice pěkné a prakticky k nim nemám žádné výtky. Zajímavým nápadem je také využití umělého sněhu při třech scénách, zejména při finále první půle v kombinaci s vynikajícím nasvícením působí velice efektivně.

Jiří Langmajer a Daniel Hůlka (scéna Džber a kord)

Jiří Langmajer a Daniel Hůlka (scéna Džber a kord)

Při mém hodnocení však nehraje hlavní roli výprava, ale jednotlivé výkony celého souboru - sólistů a taneční company. A právě těm bude věnována druhá část této recenze. Výkony hodnotím ze dvou představení, tudíž většinou vám nabídnu srovnání dvou alternací.

Hlavní role, krvelačný hrabě Dracula. Když se řekne "Dracula", automaticky se většině z nás vybaví "Daniel Hůlka". Ten se kvůli tomuto nastudování navrátil do světa šoubyznisu a zhubl neuvěřitelný počet kil v rekordním čase, aby se nám opět mohl představit ve své životní roli. A tu zvládá stejně jako před lety. V některých místech byly ještě znát určité rezervy, které však jistě brzy dopiluje. Jde zejména o větší využívání chrapláku místo čistého hlasu, znatelné to bylo například v "Poznání nesmrtelnosti", které bylo celé zazpíváno chraplákem, a skvělý operní hlas zřejmě odešel v tu chvíli do zákulisí. O něco více než Dan nás však zajímal Josef Vojtek. V konkurenci dvou operních zpěváků (s Danielem a Josefem ještě alternuje Marián Vojtko) to rozhodně nemá lehké, nezapomínejme však, že Dracula byl původně psán pro Daniela Landu. Dalo by se tedy říci, že Josef Vojtek je ideálním Draculou. Nedalo. Přesto nás Josef opravdu velice mile překvapil. Dokázal zpívat i jemnějším hlasem (například "Vím že jsi se mnou" bylo nádherné), jeho typický chraplák však převažoval. Občas pokulhával i herecký výkon, který byl na Draculu příliš civilní. V rámci celého představení však předvedl svůj nejlepší výkon a rozhodně není třeba ho předem zatracovat!

Casino show

"Casino show"

Zpívat roli Lorraine po svérázném podání Lucie Bílé je opravdu tvrdý oříšek. Monika Absolonová se však nenechala zastrašit a písně "Jsi můj pán" a "Lorraine v podzemí" patřily k nejlepším momentům představení. Tleskám! O trochu více však musím tleskat Leoně Machálkové, která mě velice překvapila a na poslední generálce předvedla svůj životní výkon. V dojetí plném slz nemohla dozpívat svou poslední píseň při loučení s Draculou, a to přidalo na intenzitě výkonu. Ona totiž Lorraine byla a prožívala příběh s ní, kdežto Monika Lorraine pouze výborně hrála.

Další důležitá ženská role (vlastně dokonce dvojrole) je Adriana/Sandra. Zdenka Trvalcová je nepochybně skvělá zpěvačka, na tuto roli má však příliš jemný hlas a nevýrazné vystupování, které na kvalitě výkonu ubíralo především v druhé půli. Nelze jednoznačně napsat, že je špatná, to v žádném případě, jen ta role k ní příliš nesedí. A po zhlédnutí výkonu Kamily Nývltové to musím jen potvrdit. Kamila se od prvního představení Kleopatry mnohonásobně zlepšila a na jevišti zastiňuje některé své starší a zkušenější kolegy. Má sytý hlas, který v kombinaci s hlasem Daniela Hůlky tvoří libozvučný pár. V druhé půli také umí být neuvěřitelně sexy, což k té roli neodmyslitelně patří a sedí.

Velice nás také zajímala trojrole Šašek-Sluha-Profesor, která byla obsazena vskutku překvapivě - alternují se Aleš Háma, Jiří Langmajer a Tomáš Trapl. Tomáš Trapl je zkušený muzikálový herec s obrovským hereckým i pěveckým talentem. O tom není vůbec pochyb a není třeba to dále rozebírat. Svojí roli zvládá s přehledem a opět dokazuje, jak by bez něj byla muzikálová scéna o něco prázdnější. Pro mě však byl Jiří Langmajer lepší. Přinášel do role něco nového, má svůj osobitý projev a získal si mé sympatie. Nemá sice takové hlasové vybavení, ale s přihlédnutím k hereckému ztvárnění mírně předčí Tomáše Trapla.

Tajemný hrad - Daniel Hůlka a Monika Absolonová

"Tajemný hrad" - Daniel Hůlka a Monika Absolonová

Steven Tomáš Savka překvapil svými hlasovými možnostmi a stále se v muzikálovém světě vypracovává výše a výše. Bohužel jsem neviděl žádnou další alternaci Stevena, za to jsem mohl více sledovat Tomášův výkon a ten byl skutečně skvělý.

Nick, svérázný "kápo" gangu ze třetí epochy v podání Alana Basteina nepostrádal energii, spíše není v Alanových pěveckých možnostech. Nehovořím teď o výškách, které zvládá s přehledem (například ve Třech mušketýrech), ale spíše o snaze o rockový hlas. Pokud se Alan inspiroval u kolegy Vojtka s chraplákem, netuším, ale měl by zůstat u popových písní, kde plně vynikne jeho hlas. Juraj Bernáth vyšel z tohoto "duelu" jako jasný vítěz. Hlasově mu písně sedí lépe než kolegovi Basteinovi, herecky je na tom také o kategorii lépe. Druhou půli tak velice příjemně obohatil.

Kněz v muzikálu nemá příliš velký prostor, za to však má jeden z nejtěžších partů. V této roli kdysi exceloval Tomáš Trapl, který nyní postoupil do již hodnocené trojrole, a nahradili ho méně zběhlejší kolegové. Jaromír Holub měl v pěveckém výkonu také malé nesrovnalosti, ale v porovnání s Jiřím Březíkem byl skvělý. Jiří Březík mě už podruhé přesvědčil, že by měl zůstat spíše u autorské a dirigentské práce a muzikálové herectví nechat jiným kolegům.

Čerstvě zakousnutá Monika Absolonová

Čerstvě zakousnutá Monika Absolonová

Poslední tři větší role jsou nymfy. Nejvíce prostrou dostává Nymfa ohnivá (v původní verzi s přívlastkem krbová) v podání Hanky Křížkové a Míši Noskové. Obě předvedly skutečně famózní výkon, přičemž větší pochvalu si zaslouží právě Míša Nosková, která patří k dalším z vycházejících talentů hudebního divadla. Nymfy Hodinové Olga Lounová a Renáta Drössler jsou skvělé, na tak malém prostoru však nelze výkon rozebírat příliš do hloubky, celkově však hodnotím pozitivně, stejně jako poslední kolegyni - Nymfu větrnou Janu Burášovou.

Náročné taneční role krvinek jsou skutečně bravurně zatančeny a nemám nejmenší výtky k žádné z alternací. Také company předvádí skvělý výkon, spousta tváří je v Divadle Hybernia nová a hned se skvěle zapsala. Choreografie nejsou vůbec jednoduché a obdivuji každého jedince, který v company tančil. Bohužel nemohu jmenovat, na obsazení v divadle jména nevisí, ale skutečně musím pochválit všechny.

Za zmínku ještě stojí program k muzikálu, který nepřekvapí už bohužel vůbec ničím, vzhledem k faktu, že podobné fotografie se zdarma dají nalézt na každém zpravodajském serveru, který se focení programu účastnil (včetně nás).

Kamila Nývltová a Martin Pošta

"Stockers" - Kamila Nývltová a Martin Pošta

A jaký má Dracula úspěch u diváků? Každou generální zkoušku doprovázely mohutné ovace ve stoje a ve foyer se daly zaslechnout veskrze pozitivní názory. Producenti se mohou radovat, protože do konce sezony je téměř vyprodáno. Dracula se tedy vrací se vší slávou.

Dracula i po 14 letech má stále plno energie. Nové tváře většinou pozitivně překvapí, starší kolegové předvádí stále dobré výkony. Vytknout by se dala scénografie, se kterou si mohli autoři určitě více pohrát. Úpravy znatelné jsou, nejvíce v druhé půlce, která bude jistě hojně rozebírána a plná rozporů. Na své si také přijdou příznivci verze staré, autoři udělali kompromis mezi novinkami a zachováním starých prvků. Celkově však jde o kvalitní představení, které v rámci pražské scény rozhodně stojí za návštěvu, i několikanásobnou.

Jiří Langmajer (Profesor)

Jiří Langmajer (Profesor)

Dehibernace - Jiří Langmajer a Daniel Hůlka

"Dehibernace" - Jiří Langmajer a Daniel Hůlka

Casino Show

"Casino Show"

Casino Show - konfrontace Daniela Hůlka a Moniky Absolonové

"Casino Show" - konfrontace Daniela Hůlka a Moniky Absolonové

Okouzlená Sandra Kamila Nývltová

"Okouzlená Sandra" Kamila Nývltová

Draculův monolog (Daniel Hůlka)

"Draculův monolog" (Daniel Hůlka)

Snový soud - Monika Absolonová, Kamila Nývltová, Daniel Hůlka

"Snový soud" - Monika Absolonová, Kamila Nývltová, Daniel Hůlka

Autorem fotografií je exkluzivně pro Musical.cz Tomáš Král. Pokud byste fotografie chtěli použít na vašem webu, ozvěte se nám na email redakce@musical.cz. Publikování bez svolení autora je přísně zakázáno!

Fotografie z premiéry naleznete v samostatné fotogalerii.

Vydáno 8.2.2009 autorem Pavel Košatka (email)

Zařazeno v rubrikách: Recenze a reportáže

Zařazeno v podrubrikách: ,

Komentáře k článku »

  1. ...děkuji za recenzi... musím souhlasit, byl jsem na poslední generalce a strašně se mi to líbilo... mám koupeny jeste lístky na dvě představení, tak se moc těším.... Jsem zvedavej na další alternace..... Mějte se, všem doporučiji Dráculu!!!! Povedlo se v plnné parádě muzikál vrátit - za sebe si přeji, aby se hrál ještě hodně dlouho....

  2. Taky mu to přeju, moch byhc na to chodit pořád, teď jsem zvědavý na alternace, které jsem neviděl - především Mároše Vojtka a Radku Fišarovou. Ale taky na ostatní Steveny a Šárku Vaňkovou. Je toho ještě hodně co dohánět :-).

  3. Pavle, šikula ;)

  4. Můj názor se mírně zdrží, mám dnes problémy s PC i Internetem, ale nebojte, dočkáte se. Nicméně Pavlův článek se velmi povedl a v hodně věcech souhlasím (viděl jsem ale jen jednu generálku).

  5. recenze je naprosto skvostná..gratuluju a díky...mimochodem marián,radka i šárka mají hrát v pátek 13.února všichni hezky najednou v jednom představení..tak jsem zvědav..já osobně u toho budu...

  6. Tak Pavle, dle mého je tohle tvoje zatím nejzdařilejší a nejprofesionálnější recenze!
    Povedla se.... stejně tak jako Dracula, který se pro mě pomalu ale jistě stává "drogou"...po shlédnutí zatím 3 představení musím říct, že je mi celkem jedno i obsazení, je to velice vyrovnané především u hlavní role , každý z nich má "své" . U ostatních postav už mám ,pravda, své favority - Kamila , Leona, Langmajer (ale ještě jsem nestihla Aleše) ,Holub , Míša Nosková , Savka, Bernáth.... - ale bude-li někdo jiný, vůbec nevadí, stojí to za to !

  7. pěkná recenze. Doufám, že do Prahy na nového Draculu taky někdy dorazím:)))
    Ad Pepe Vojtek: já jsem toho názoru, že právě by měl používat jen chraplák, jelikož v tom je jistější a lepší než v tom jemnějším hlase.

  8. Program sice není nijak zajímavý, ale nevím jak ostatní, ale já si ho na památku kupuji vždycky. I kdyby měl být jen o 2 stranách.

  9. Petra:no v tomhle případy by 2 strany za 100kč byl trochu luxusní špás:-))))

  10. Pavle, připojuji se s poděkováním za recenzi. Ještě jsem se tam sám nedostal, tak nemohu napsat svůj názor, ale podle těch reakcí tady i podle fotek by to mělo stát za to... Když to srovnám s reakcemi na Carmen:-))))))))) Zkrátka to musím co nejdříve napravit a do Hybernie se vypravím. Zároveň chci poděkovat, že to je snad první recenze, která připomíná genialitu textů Zdeňka Borovce. To je v dnešním kontextu opravdu hodně důležité. Naprostý souhlas s Tebou... Závěrem mám ještě otázku - taky postrádám živý orchestr, přesto se chci zeptat na ten nahraný... Jedná se o nahrávky minulého provedení nebo je to nahrané nově? Případně kým (kapela, dirigent)? A případně jaké jsou aranže? Díkas

  11. Arnošt z Pardubic: Budu o tom psát v článku, až ho dodělám, mám tu čtyři rozdělané. ;-) Zdálo se nám, že určité pasáže nahrané znovu jsou, ale rozdíl pozná jen ten, kdo má fakt hodně naposloucháno, v zásadě se jedná jen o více nástrojů, ale fakt to poznají jen znalci. Nicméně Petr Ackermann je pan zvukař a dovede i halfplayback ozvučit tak, že se jedná o příjemný zážitek, což ale absenci orchestru v žádném případě neomlouvá a myslím, že tlak do budoucna minimálně Hybernii donutí jej pořídit (trend je opravdu návrat k živé hudbě). Bylo to nahrané normálně v Elekrovoxu a nevím, jestli se třeba nejedná o tutéž nahrávku z prvního návratu do Kongresáku (hrálo se tak krátce, že jsem to nestihl), jelikož mě to zajímá, asi se poptám na příslušných místech..

  12. Poptej, Ondro. A pak se nezapomeň podělit o zjištění. Budu moc vděčný. Ve věci návratu živé hudby naprostý a velmi intenzivní souhlas. Hlavně doufám, že ho v té Hybernii bude "kam dát" - co myslíš? Závěrem trochu off topic (omlouvám se), Divadlo Milenium počítá se živým doprovodem pro Kladivo?

  13. V Hybernii určitě je kam dát orchestr, když by se chtělo, vždyť i něco, čemu "orchestřiště" říkají mají a u Čarodějek se vešel údajně krásně.

    Musím říct, že u Milenia by mě zamrzelo, kdyby jeli na nahrávku, k němu živá hudba vždy patřila, brzo bude tiskovka, tak se Pavel může zeptat.

  14. kvôli tomuto článku som skoro zameškala školu :)) nemohla som sa od toho odrthnúť, moc pekná recenzia aj fotky vydarené... :)

  15. Je mi líto, ale tudle litanii si budu muset celou přečíst až po pracovní době - prostě ta délka jde na úkor jinak jistě poctivě pojatého psaní, co jsem zatím letmo prolétl, je opravdu psané solidně. Zatím bych chtěl podotknout jediné - na premiéře vynikající Monika svou Lorraine nehrála, ona jí právě byla - stejně jako je vždy Kleopatrou! A ve vší úctě k velmi dobrému Tomovi Traplů, Langmajer je podle mě úplně někde jinde. Právě že i výborně zpívá a každou tu třetinu trojrole dává herecky úplně jinak - tohle je výkon z jiné galaxie! Nejlepší výkon obnoveného Draculy. Ať si někteří profikritici říkají, co chtějí! R.

  16. mě tam teďka nějak nesedí (upřesňuji, neviděla jsem ho, ale podle fotek) Martin Pošta. Chybí mě tam Geňa. A vadí mě kostým, co má Sandra při písni "Okouzlená Sandra" a třeba ten zlatý "čepec", co má Adriana.

  17. Romča: A to tě zítra čeká ještě druhá litánie. :-D

  18. Ondro, jsem si jist, že se po mé připomínce k Pavlově délce budeš profesionálně krotit:))) R.

  19. Romča: Jo, kratší to bude, já viděl jen jednu generálku, takže pro mě to budou "první dojmy", (ale určitě se zase vrátím), u Bídníků to máme tak, že já uvidím čtvery, Pavel dvoje. :-)

  20. Tak Romane, to máš těžký, buď ta recenze je podle ohlasů v komentářcích krátká a povrchní a nebo je zase dlouhá a komplexní. Zmínil jsem opravdu každý výkon, téměř každý aspekt představení. Je to členěné do odstavců podle obsahu (hudba jeden odstavec, texty další odstavec), takže případně můžeš skákat, ale bylo by mi líto něco čtenářům nesdělit (nemysli si že jsem to nechtěl zkrátit, o dost jsem to ošmikal už při samotném psaní konceptu, ale prostě o Draculovi se dá psát hodiny). Jinak jsem rád za pochvaly.
    Arnošte k hudbě - nemyslím si, že by byla nahrána znovu, jen možná byly přidány nějaké nástroje nebo je zvukař z nahrávky víc vytáhnul. Teda srovnávám s verzí úplně první, druhou jsem neviděl a z toho "obnoveného" CD to moc poznat není (nemám ho zase tolik naposlouchané jako komplet z původního uvedení).

  21. Pavel: Taky se přidávám, Pavle, krásná a výstižná recenze. Přečetl jsem j jedním dechem.

    Ondra: Už se těším na tvoje hodnocení...A kdy bude Kaplan? :)

  22. Jirka: Kaplan byl odsunut díky zpoždění rádia, do kterého se nám vsunul Dracula, na dobu těsně před Bídníky, resp. někdy kolem Bídníckého víkendu se tu objeví a Bídníci se zde objeví někdy mezi 18. až 21. únorem (ano, opravdu to budu psát až po tom čtvrtém představení, je to záměr, my prostě chceme srovnávat alternace).

  23. Viděla sem Draculu poprvé, poslední generálku a minulé nastudování znám jen z tv, ale musím souhlasit s názorem Pavla, že Dan Hůlka mě taky dost překvapil a dá se říct i zklamal svým zpěvem. Čekala sem, jelikož je tak upřednostňován, že bude zpívat víc čistěji a ne tim chraplákem, jak je to tady nazýváno. A ještě jedna věc se mi nelíbí a na to sem zatim názor nikde nečetla. A tím je projekce hlavy Z. Borovce a K. Svobody při děkovačce. Tak jako většina lidí u nás, si myslím, že tito dva si zaslouží úctu a obdiv za svá díla, včetně Draculy, ale při děkovačce mi to přijde jako vynucování si většího potlesku a potlesku ve stoje, jak bylo již při generálkách často v tisku zmiňováno. Přijde mi to jako nefér k publiku, které má projevit svým potleskem spokojenost s výkonem umělců a ne k tomu kdo to napsal!!! ať je to sebelepší dílo, ale žijem v současnosti. Pochopila bych, kdyby třeba v programu Draculy, byla jedna dvojstrana věnována těmto dvěma nežijícím autorům, ale tam jsou jen jedni z mnoha malých hlaviček, proč? Nepřipadá Vám to taky trochu jako podraz na nás na diváky?

  24. L.end.a: Mám poměrně podobný názor, je zbytečné to pořád připomínat (i když někomu to určitě přijde milé), navíc cizinci z toho asi, pokud jim to někdo nevysvětlí, moc mít nebudou. Jako nevadí mi to tam, ale být to tam nemuselo, každý si, pokud se jim představení líbí, vzdá úctu sám v sobě, ono už se to k pánům Borovcovi a Svobodovi nějak dostane. ;-) Jo a ještě něco mi v Draculovi chybí . TITULKOVACÍ ZAŘÍZENÍ, když jde v podstatě o světový muzikál - protože kdoví, třeba na to budu chtít vzít kámošku z Kentu! :-)

  25. Ondro, titulkovací zařízení na dalších předstávkách už bylo. ;-)
    Projekce autorů mi tak strašná nepřijde, myslím, že tam nejsou za účelem většího potlesku, nicméně je to asi docela česká raritka.

  26. Vesměs souhlasím s autorem této recenze. Co mi ale výrazně vadí je obsazení Jiřího Langmajera. Jeho hereckému projevu se nedá nic vytknout, ale jeho pěvecké schopnosti jsou dosti ubohé a do muzikálu se vůbec nehodí.

    Co se týče ostatních výkonů tak nejvíce mě zaujali:

    Bohuš Matuš (Steven), kterého mohu upřímně označit za mužský pěvecký výkon večera.

    Kamila Nývltová (Adriana/Sandara)

    Radka Fišarová (Lorraine), která dokázala, že muže konkurovat Lucii Bílé

    Míša Nosková (Nymfa ohnivá), byla pro mě velkým překvapením a byl jsem z jejího výkonu nadšen.

  27. chtěl bych se optat lidí,kteří už na drákulovi byli,jak vyznívají dotáčky v představení?v recenzi jsem o nich nic nečetl...doufám,že to není tak lascivní a kýčovité jako u mušketýrů...díky

  28. Dotáčky jsou natolik ojedinělé a většinou neviditelné, že tma vůbec nevadí. Jsou tam ty dvě z původního představení - casino a honička. Pak při monologu je tam chvíli dítě a občas se tam promítají nějaký oči (nevím proč, nechápu, ale je to natolik zanedbatelný, že to fakt nestojí za řeč). A pak je něco sem tam v druhý pulce u toho gangu, ale to taky neni příliš viditelný a rušivý. Takže toho se opravdu bát nemusíš ;-).

  29. Pavel Košatka:díky..já když jsem si totiž už ani nevim kde,přečetl o dotáčkách tak jsem šel do vrtule,jak jsou schopný i drákulu zprznit ...a čekal jsem lítající kytičky a srdíčka..no tak chvála bohu to tak neni...huráá..spad mi kámen ze srdce...se snad nakonec začnu i těšit..ikdyž je pár lidí,který mi v tom představení budou hodně chybět..

  30. Ne, ne, toho se fakt nemusíš bát. Jo ještě jsem zapomněl, že jednou tam mezi cénama proletí netopýr, ale to jsou opravdu detaily a já jsem dost velký odpůrce projekcí v divadlech a jak vidíš, ani jsem to nezahrnul do recenze ;-).

  31. pavel:no no ty původní..casino a netopýr to k tomu jaksi patří a je to naprosto vkusně udělaný..narozdíl třeba od nových mušketýrů...nevim co to má broadway a hybernia za specilalitu a oblibu v dotáčkách všeho druhu

  32. Ty netuším, sice už jsem trochu mimo Draculu, ale nový Mušketýři byli fakt už moc!!!

  33. Veny:Viděla jsem všechny alternace a Martin Pošta byl naprosto fantastický!:-),pro mne nejlepší Nick!(Ďurko v těsném závěsu a pak až Alan-k mému údivu:-(
    )Stojí za to ho vidět!Určitě to bude překvápko nejen pro Tebe..nedej na fotky.

  34. Zajímavá směsice názorů. Prý Langoš nezpívá, nebo zpívá mizerně. Já nevím, mně ta role zase až bůhvíjak pěvecká v téhle nové verzi nepřijde. A to, co zazpívat má, to prostě Langoš zazpívá excelentně!
    Naopak Hůlka je výborný pěvecky a ty chrapláky tam prostě patří - je to basbaritonová rocková role (proč myslíte, že v ní byl tak excelentní např. Tom Bartůněk?) a k tomu prostě chraplák při sólech patří. Jen při duetech by byl nadměrný a tam se toho všichni pánové správně zdržují (dokonce i výborný Pepé, který mě velmi potěšil)! R.

  35. mě prostě přijde,že hybernia a broadway musí ze všeho udělat kýč jak bič...a to za každou cenu...když i kýčovitá angelika,kde teda jinak mimochodem na to,jaká to byla sra..... byly excelentní výkone se obešla bez dotáček,tak nevim proč je cpou všude možně...

  36. kýč asi táhne víc peněz, thenardiere

  37. bohužel

  38. Moc díky za recenzi, je super! Moc se těším na květen, až Draculu uvidím. Moc mě ale mrzí, že nebudu mít možnost vidět jako Draculu Toma Bartůňka, od kterého jsem slyšela pouze ukázky písniček, ale myslím si, že v té roli byl výborný. Viděli jste ho někdo?

  39. Tak jsem taky po shlédnutí. Jedním slovem - v rozpacích.
    Sestřihnutí písní ,, Tajemný hrad" a ,, Schůzka v zahradě" - to opravdu nemá obdoby. Pro mě, nejkrásnější písně, kde se dá tak herecky vyžít...nechápu pana Bednárika.
    Daniel Hůlka - byl rozhodně dobrým Drákulou, ale musím říct, že rezervy tam byly.
    Monika/Lorraine a její herecký projev - sice ji obdivuji jako zpěvačku , ale její herecké vyjadřování patří do brazilské telenovely. I sklaní fanoušci musí uznat, že Monika je skvělá v groteskních rolích, nebo někde, kde je herectví poněkud jednodušší - v Klropatře bylo pod rukou F. Renče poznat, že se jako herečka zlepšila , jako Mylady byla také celkem dobrý, ale Angelika - role, která většinou padá do takového pathosu - opravdu mi připomněla Esmeraldu. A u Lorraine se to bohužel potvrdilo - němé oči a herectví opravdu zanedbatelné. Avšak poklonu skládám písni Lorraine v hrobce - ty vysoké tóny - to opravdu dokáže vyzpívat Zpěvačka -s velkým Z. Myslím, že do těchto rolí by měli ale připadnout spíše lepší herečky ( viz. Radka Fišarová je skvělá volba a Leona už je tak otrkaná, že nemá chybu).
    Kamila jako Adriana/Sandra na tom byla podobně - ale musím uznat, že přece o něco lépe než Monika. Ikdyž musím říct, že v téhle úloze bych radši viděl Zuzanu Norisovou, která mi pro tuto roli příjde jako dělaná. Zdenku si v téhle roli moc představit neumím - je škoda, že jsem ji zrovna nezastihl. Ale každopádně Kamilu hodnotím kladně.
    Langmajer byl také velice skvělým, ale když ( já se tomu srovnání neubráním) srovnám s Jiřím Kornem - tak myslím, že srovnávat zde je poněkud směšné. Ale rozhodně Jirka si Thálii zaslouží :) Velice se zlepšil.
    Zbytek byl tak nějak vyrovnaným a dobrým, takže hodnotím kladně. Ale mě k tomu Draculovi nešel ten orchestr na playback - to nějak ne.....

  40. Netýká se to sice přímo téhle obnovené verze ale přiznám se, že ač mám Draculu opravdu hodně ráda, tak jsem teprve dnes poprvé slyšela ten Draculův monolog a jako ehm, abych pravdu řekla, dokud nezazněli ty staré známé tony, tak jsem silně přemýšlela, cože tam tohle dělá. Jsem jediná, nebo je tu ještě někdo kdo má pocit, že tam tahle písnička jaksi nepatří? Nevim jestli je to tím, že pokud se nepletu, tak to už netextoval pan Borovec či, že je to tím, že mi přijde taková nějaká no zvláštní (hlavně některé části).

  41. Sasie: Trochu zvláštní to je, ono je na tom holt poznat, že to je přidané (přidalo se to už do původní verze při nějaké příležitosti, pokud se nepletu).

  42. Viděla jsem generálku s Pepem a Mariánovu premiéru - Pepe překvapil herecky, Marián byl výborný jako vždycky. Z ostatních alternací se mi kupodivu víc zatím líbila R. Fišarová, hlasově jí to sedne, ale přišlo mi to že to vyzpívala bez citu. Ale ono se to vše ještě vytříbí až se všichni sehrají. Pak mám porovnání mezi Zdeničkou Trvalcovou a Šárkou Vaňkovou. Tam jednoznačně vyhrává hlasově Zdenka, ale zase jí moc nesedne herecky Sandra. 2x Tom Trapl- úžasný, 2x Savka- v poslední době čím dál lepší. Nick - mezi Poštou a Alanem jednoznačně Pošta. Tomu tu roli věřím, Alan se na to nehodí ani herecky ani pěvěcky.
    A těším se na další, kdy bych měla vidět i Leonu a Kamilu.

  43. Hezká, rozsáhlá, poctivá recenze, Pavle, díky. Já znám Draculu jen z CDčka, takže osobně moc soudit nemůžu, ale v týhle sezóně určitě půjdu co nejdřív. Ohlasy jsou většinou dobrý, moc se těším. ...Akorát si vůbec nedovedu představit chraplák Dana Hůlky, na CD zpívá čistě a v žádný roli jsem ho zatím chraplákem zpívat neslyšela

  44. Mě vždycky baví, když se hovoří o daném "životním výkonu" toho či onoho. "...na poslední generálce předvedla svůj životní výkon..." - to s dovolením těžko posoudí někdo, kdo se narodil v době, kdy Leona už byla na scéně :-) A i kdyby nebyla (oni to rádi používají i jiní), o svých životních výkonech ví své sami interpreti, my ostatní to rádi používáme jako snadno dostupné klišé, k pravdě to má ale bohužel časo hodně daleko...

  45. Nesouhlas s DuKrejem ohledně Moničiny Lorraine. Právě že v ní ukázala to, co v Kleopatře - o Angelice polemizovat nebudu, tam to telenovelu opravdu připomínalo - jenže ona sama Angelika vlastně telenovela je..., ne? A když už jsme u těch telenovel, bojím se, že Zuzka Norisů by se neubránila nějakého Letištního prvku - od té doby, co dělala tuhle primáckou telenovelu, má bohužel tendenci cpát to všude - i když je jinak vynikající herečka, ale Letiště jí negativně poznamenalo, nemůžu si pomoct.
    Co se týče Kači, zase jednou nemohu než souhlasit - Kači, to by pro Tebe mělo být varování:)
    R.

  46. Tak moje hodnocení Draculy se možná ještě kapánek zdrží, teď tu dopisuji jiný článek a pak musím něco dělat, abych se pak mohl od čtvrtka v klidu a v pohodě věnovat Bídníkům, prostě až Dracula bude, tak se tu objeví a určitě tu bude do toho čtvrtka. Ale jeden jiný článek dnes slíbit můžu.

  47. Uffff. Tak jsem to konečně celé přečetl... Tak připomínky:
    - Undergroundové rockové scéně? Pavle, kdes to opsal? :)
    - Živý orchestr nebude tak dlouho, dokud magistrátní komise na to doktorovi nedá prašule, jinak by vstupenka musela stát 1000 Kč!
    - Je hezké, že se zastáváš vynikajících textů Borovce, ovšem nešlo to bez toho nepravdivého rýpnutí do Fanánkova Golema? Mimochodem, za stejné rýmovačky bez obsahu považují někteří kritici právě i Borovcova Draculu (samozřejmě také nesmyslně).
    - Velmi se mi naopak líbí, že se zcela shodneme v pozitivním hodnocení 2. půle. Pro mě je opravdu úžasným šviháckým zážitkem a líbí se mi daleko víc než v KCP. Jediné, co bych vytkl tvůrcům, je role Nicka, který podle mě nemá skoro žádný prostor a působí na jevišti takřka zbytečně, jakoby navíc - to zas v Kongeresáku byl zapamatovatelnější. Proto se divím, kde podle Tebe Nick v nové verzi vůbec zpívá? Já jsem si tam žádné písničky skoro ani nevšiml...
    Celkově je vtipné porovnávat recenzi Tvou a recenzi Péti Gregorové na konkurenčním musicalnet.cz. Dokonce se Ti trochu musím omluvit za předchozí výtky k délce textu, protože jsi stručnější než Petra:) Ale platí to, co jsem napsal už v diskusi vedle. Děj bych sem vůbec necpal a hodnocení hudby, textů, scény a dalších technických detailů bych věnoval samostatnou recenzi, druhou část bych vydal třeba o den později a zaměřil se v ní pouze na výkony. Takový malý seriál by vyšel lépe než jedna dlouhatánská litanie.
    Jinak ale díky, je vidět, že vedle Ondry na sobě fakt makáš! R.

  48. A i tady se omluvím za jeden přesklep. Ale když je člověk líný to po sobě číst, no:) R.

  49. Romčo, nevím. Schválně jsem si některé věci z Golema na youtubu připomněl a nemůžu si pomoci, ale vedle textů Zdeňka Borovce jsou laciné, občas dokonce i, promiňte mi, blbé. Není to jen o tom napočítat si slabiky a trefit je do not, ale i hloubce rýmu, použitých slovech. Pro fanánka je čeština práce, pro Borovce to byla i láska, měl k tomu větší cit. A na libozvučnosti to prostě je znát. K tomu orchestru, samozřejmě je nutné připočítat s použitím živého orchestru k nákladům tak 250000 na měsíc. Ale divil bych se, že by si i za stávajícího vstupného na to - ausgerechnet Dracula - nevydělal... Samozřejmě je otázka, kolik "musí" doktor L. odvést Forze a dalším podílníkům, ale... Na to jsme tu měli řadu jiných projektů, které dokázaly opak... Takže tuhle "výmluvu" spíš neberu...

  50. Navíc já bych tu tisícovku klidně dal. Pravda, asi jenom jednou, ale dal :-)

  51. Ono, kdyby to byla ta tisícovka, respektive současná cena +300,--Kč, vyděláte o cca čtyři a půl mega/měs. navíc. A to už by, Romčo, mohli angažovat Filharmonii:-)

  52. Nene, Arnoštovým počtům příliš nerozumím. Pořádný orchestr, jaký by si Hybernia zasloužila, by měl mít minimálně 25-30 lidí, no a ty taky někdo musí zaplatit. Na každém představení. Navíc doktor je znám tím, že všem umělcům (nejen hvězdám) dává nejvyšší honoráře, které jsou ve srovnání s konkurencí k dispozici, takže on opravdu tuhle záležitost nedělá jen kvůli zisku. Myslíte si, že by se pouštěl do Švejka, kdyby mu šlo jen o zisk? Ne, on chce nejen grantové komisi dokázat, že i u něj se dělá nejen komerce, ale i umění. Má vizi! A toho si strašně vážím. Mohl si nechat jen Broadway a vydělávat těžký megáče a být za vodou, ale on šel (samozřejmě spolu s partnery) do bezmála miliardové rekonstrukce Hybernie (na to nezapomínejte), šel do rizika, ale šel - jen aby se pohodlně nedržel jen při zemi. A dnes mu někteří závistivci škodolibě vytýkají, že si konkuruje sám sobě, na čemž něco pravdy je. Ale o to víc před ním smekám. Nabízí prostě každému něco!
    A co se týče Fanánka, jistě, Borovec byl jen jeden, stejně jako Svoboda byl jen jeden, ale Fanánkova univerzálnost je bezpochyby hodna obdivu - už z toho titulu, že v jednoduchosti je síla - nemluvě o tom, že Golem jako celek hloubku má - a výraznou! A má i poselství! Speciálně finálový obrat "S LÁSKOU PŘÁT MÍR A ŘÁD" je pro mě sám o sobě na nějaké ocenění! R.

  53. A Ondro, v tom to právě je - tu tisícovku bys dal jen jednou. Jenže v dnešní době globální ekonomické krize kapitalismu prostě lidi nemají na to chodit na muzikály, tudíž aby muzikáloví nadšenci (chodící na jeden titul i 30x-40x) se mohli vracet a tím držet každý další titul na trhu aspoň necelý rok (a všichni dobře víme, že náklady na nový titul se vrací až po roce úspěšného uvádění), nemůže to vstupné prostě být tak olbřímí... R.

  54. Romča: Nechci Vám v žádném případě vymlouvat vlastnosti pana doktora. K tomu umění, pane kolego, Švejk je lidová komedie. Kdyby chtěl grantové komisi něco dokazovat, poohlédl by se asi po jiných titulech. A já nepochybuji o tom, že by pak grant dostal. Viděl jste někdy třeba Čechova? K té kapele: počítal jsem s 15 muzikanty na volné noze, pokud by to bylo víc lidí, třeba těch třicet, pak je to cirka půl milionu Kč/měs. Pořád nechápu, proč by si na to současný Dracula nevydělal. Vždyť Hybernia je jedno z největších divadel v Praze a ty lístky levné nejsou... Ohledně Fanánka se fakt neshodneme - na tom příkladu nic moc nevidím, ale o tom ta diskuze není, tak ať to s ní nedopadne jako u Carmen...Hezký den

  55. Ještě kdybych byl šťoura, Romčo, jak to dělal doktor Janeček? Bídnici měli živou kapelu... A grant ani náhodou... A co Dracula v původním uvedení? A byl to zlatý důl ;-)

  56. Rád odpovím a také věřím, že to nedopadne jako u Carmen.
    Předně zapomínáte na prostor. Tj, že takové orchestřiště by znamenalo vytrhat minimálně další 4 první řady a v tu ránu by zisk z jednoho představení byl zase výrazně nižší. Navíc by se pro těch 30 lidí musely zbudovat další šatny, a to jsou další náklady.
    Argumentovat Draculou v původním uvedení není fair, protože to byla doba muzikálového boomu, hrálo se téměř denně a kongresový sál pojal 1700 lidí (Hybernia by v tu ránu měla jen 700), jo, za takových okolností bylo na živý orchestr i bez grantu. Navíc tam nebyly žádné náklady na rekonstrukci divadla a obrovský (devítimístný) roční nájem.
    A proč myslíte, že už Monte Cristo (také KS KCP) už živý orchestr neměl?
    A Janeček? Měl prostory pro orchestr, tisícihlavé hlediště a neměl tak velké výše uvedené vedlejší náklady, i jeho obchodní aktivity byly daleko rozsáhlejší, tož proč by si to nezafinancoval, že? Ale, a to je to nejdůležitější. Kde je dnes Janeček, co se hraje v Pyramidě a kde je naopak náš pan doktor? Na dobré cestě k vybudování svého snu o vytvoření skutečné pražské muzikálové ulice, totiž pražské Broadwaye o minimálně čtyřech sálech... Nene, to už neukecáte:)
    Mimochodem, Švejk... Doktor se pustil i do Adély. Ta má teď dvě nominace na Thálii a za sebou výhradně pozitivní recenze a kritiky i od takových nenechavců z ofiko masmédií, kteří jinak rozcupují, na co sáhnou! A myslíte, že na Adélu něco dostal?
    R.

  57. To je taky o licencích, Cameron Mackintosh by nikdy nedovolil hrát Bídníky z nahrávky a to jak u profi, tak u školních představení (nehledě na to, že v Londýně a New Yorku je nahrávka u všech muzikálových produkcí zakázáno jakousi směrnicí), takže kdo chce hrát Bídníky, musí být prachatý, a ty peníze na orchestr najít . Dracula takové omezení nemá, tak se to holt hraje z nahrávky, ač lidi orchestr chtěli a pro projekt Draculova významu by to bylo jen dobře (zvláště když se vědělo, jak moc je to dílo populární). Ale jak říkám, trend je jiný, živé kapely se dostávají do popředí, lidé si toho všímají a Hybernia na to bude muset chtě nechtě v budoucích projektech reagovat, i když Petr Ackermann umí udělat hodně. A Švejk, kde snaha byla, bohužel neuspěl.

  58. Podtrhuju vše, co Ondra napsal. Ani druhý Dracula (2003) už živý orchestr neměl, jen dirigenta, kterého má i teď. A že má Hybernia nejlepší zvuk v Praze, to také není levná záležitost! R.

  59. Tak po týhle recezni jsem na Draculu už fakt natěšenená. Jenom se chci zeptat jestli jste někdo viděl Radku Fišarovou ? Zajímalo by mě jak třeba zvládá Lorraine v podzemí, protože.. No nevim... Nedovedu si to představit :o)

  60. Tak když už to Romča nakousl, tak prý i u prvního uvádění byl orchestr jen dočasně, pak se od něj upustilo, ale tuto informaci nemám ověřenou, já jsem ho tam totiž ještě měl.

  61. Romča: Však také těch třicet lidí je Vaše číslo. Já myslím, že patnáct už udělá pěknou muziku. Zvlášť u popových muzikálů v Hybernii. Pokud se do současného orchestřiště vešel brněnský orchestr, nemusím bourat žádné řady. Ostatně orchestr zněl hezky i u těch Bídníků (tuším 16členný), a to se jedná o muzikál velmi symfonický. GoJa MH nemá tisícihlavé hlediště, ale přesně 864 míst:-) Dr. Janeček, kdyby chtěl, tak Goja hraje. To že dává přednost rodinnému životu na Floridě je jeho věc. KCP taky nebylo pořád vyprodané na plnou kapacitu (nemluvě opět o větším počtu muzikantů). Že chce pan doktor Lichtenberg udělat muzikálovóu ulici o nejmíň čtyřech sálech je hezká věc, jen by mě zajímalo, z čeho udělá ty další dva. Nemáme se začít bát o Týnský chrám? Pokud jde o Adélu - já jí neberu kvalitu. Je to kvalitní lidová komedie. Takové opravdu granty nepotřebují. Mimochodem srovnávat to s americkou Broadwayí, to bychom se snad museli bavit i o pár jiných titulech... Sám bych byl moc rád, kdyby do Prahy vstoupil významný zahraniční producent, třeba STAGE Entertainment, a začal sem konečně vozit kusy jako Wicked, Elisabeth, Marguerite, Sunset Boulevard atd atd... Ale Angelika?

  62. Arnošt: To by bylo vůbec nejlepší, v Praze totiž vlastně lidi nevědí, jestili mají raději světové tituly, či domácí, ten počet není vyrovnaný a tak aspoň jako malá náplast vzniklo to rádio - "poslechněte si a uvidíte". Ale vstup cizího investora v této situaci když uvidí, že je vše obsazeno českými věcmi? Nevím, nevím.

  63. Arnošte, článek o tiskovce Bídníků Ti asi udělá radost, už finišuje, tak se těš.

  64. Ani jsem do vaší "vřelé" debaty nechtěl vstupovat, ale Romčo, dle čeho soudíš, že má Hybernia nejlepší zvuk v Praze? Jestli myslíš stránku technickou, tak třeba ano, to nemohu posoudit, ale akusticky, promiň, já vždy tak trochu "trpím"

  65. Ondro, máš pravdu. Mám i strach, že náš trh je pro takové investory jednak malý a jednak ještě bohužel "východní."

    Na článek se mooooc těším, právě tak jako na výlet do MDB...

  66. No vidíte, to je o prioritách, já si třeba akademickou nudu MDB vždycky rád nechám ujít...
    Jinak Hugo, podle toho, že už jsem to slyšel od tří odborníků, kteří tomu opravdu rozumí, a to nezávisle na sobě! Sám jsem většinou spokojen i v "kině" na Broadwayi, takže se za odborníka na zvuk nepovažuju.
    Co se týče Arnošta, jen 3 připomínky, zbylé sály by měly být komorní, resp. kabaretní, takže o Týnský chrám se nebojte. A navíc je otázka, jestli se to podaří zrealizovat, bez podpory magistrátní komise určitě ne - žádná studna není bezedná! A měla by to být česká Broadway, proto zásadně s českými, popř. slovenskými tituly. Je hezké, že plesáte z amerických muzikálů, ale ono je titul a titul. Např. z dovezených nesmyslů formátu Shreck (nebo jak se to píše) by se mi zvedal žaludek. A věřím, že nejen mně!
    Co se týče Čarodějek, aby tam orchestřiště mohlo být, odstraňovalo se několik řad. U Draculy se kvůli scéně samy o sobě odstranily už dvě + další na orchestr už prostě dělá omezení, o kterém mluvím.
    A konečně - celou tuto debatu s Vámi vedu jen proto, že chci tvrdit, že pokud by HDK nemělo 80 milionů ročně (jako jediné výhradní muzikálové divadlo), tak by se i ta Carmen živě nehrála...
    R.

  67. Dobrý, život je skutečně otázkou priorit. Pro někoho "akademická nuda," pro jiné kýč jak bič. Já souhlasím s Ondrou, že živý doprovod je trendem, na který se postupně bude přistupovat. Hybernia na to má, to mi nevymluvíte. Možná své ukáže i obnovené divadlo Milenium, pokud orchestr mít bude... Zatím se pokusím vrátit k tématu debaty tím, že Draculovi přeju velký úspěch. Krásný podvečer všem

  68. Romčo, v Broadwayi nemam se zvukem problem, i kdyz, take nekdy zalezi,kdo zrovba "zvuci", ale Hybernia, proste tam s tim problem mam,ale treba jsem jen zaujaty, protoze sam vis, ze tomuto divadlo jsem prilis neprirostl k srdci

  69. Hugo, nebude to jen tím, že je to fakt kino? Já se tam tak šponovala, abych něco viděla přes ostatní diváky přede mnou, že jsme nestíhala vnímat děj a hudbu)o:

    Co se Draculy týče, tak se na něj nechystám, v hlavě si chci nechat toho předchozího.
    A proč Monte neměl orchestr? No protože měl rybník(o:

  70. Tychi: nebude to tim, kazde predstavo je opravdu jinak hlasite a nazvucene

  71. Já nevim, jen k tomu orchestřišti v DH.....Nemusí bejt pod herci nebo před:D šikovnej zvukař to nazvučí z různých míst:)Například kdyby to bylo na balkoně, tak by to fakt nevadilo:DNejdražší lístky, ale mizerná viditelnost...a prostě si na balkoně v DH připadám jak na zimním staďáku na střídačce:D Pyramida není také kdo ví jak velká, je šikovně řešená a orchestr se tam vejde.
    Jde spíš o to, že je to fakt škoda...ono živá hudba, je živá hudba...Ale není to alfou ani omegou tohoto muzikálu:)

  72. Hybernia je původně kostel. Tam se nedají dělat zázraky. A jeffe, pokud balkon DH znáš, musí Ti být jisté, že tam by se ti muzikanti opravdu neměli kam vejít... Já mám naopak balkon rád - pěkné sedačky pohodlné, přehled o celém jevišti, každý vidí všude... A střídačky na zimáku mám rád:)
    Ale porád lepší, že Hybernia nějak funguje a že jí pár nadšenců zachránilo před úplným rozkladem. Chátrala sakra dlouho! R.

  73. Za záchranu Hybernie a transformaci na divadlo jsme, myslím, rádi a vděční skoro všichni, Romčo:-) Komu tedy vlastně ta budova fyzicky patří? Hlavnímu městu nebo lidem kolem dr. Lichtenberga?

  74. To se přiznám, že přesně nevím, ale zjistím klíďo píďo. Jen vím, že doktorovi a ani lidem kolem něj bohužel ne! R.

  75. Fyzicky patří nám všem, je v majetku České republiky, právo hospodaření má Státní fond kultury České republiky

  76. Jj, díky. Já věděl, že v tom nejede ani doktor ani město:)

  77. Co jste říkali Mixu na desce roku to byla pecka není někde MP3

  78. Vážení čtenáři,

    právě jsme se s Pavlem dohodli, že on má ten článek tak neuvěřitelně komplexní, že k němu nemám moc co přidávat. Je to i o tom, že jsem prostě viděl jen jednu generálku a ještě s Pavlem společně a tak mu jej přenechám a jen sem sem dám pár silně neformálních postřehů, co mě zaujalo ať už pozitivně, či negativně. Ale celkově s Pavlem více než souhlasím.

    - Dracula dostal novou tranfusi (skvělé kostýmy) ale bije mu stále to staré srdce, díky tomu, že co šlo, zrežíroval Bednárik naprosto stejně či hodně podobně a Richard Hes okopíroval 90% choreografie. Lze to považovat za chybu? Ani ne, jelikož všem fandům začne šrotovat: Opravdu bych chtěl(a) vidět úplně nového Draculu? A většina včetně mě by asi odpověděla negativně. Ale samozřejmě má Dracula i tu nevýhodu, že existuje poměrně dobře nasnímaný televizní záznam. Ale celkově se podařilo klasického i nového Draculu skloubit takřka dokonale.

    Velmi chválím sound-design Petra Ackermana ;-) Sbory opravdu znejí tajemně a strašidelně, 3D efekty jsou působivé a vůbec se jedná o hezký zážitek i bez orchestru, ale to jeho absenci samozřejmě moc neomlouvá.

    - Scéna Daniela Dvořáka je spíše zklamáním, i přes monstróznost jednotlivých prvků jí chybí takový ten uchvacující prvek. Třeba probourání stěny kláštera by se jistě dalo v nějaké odlehčené verzi udělat i v Hybernii, tohle je až moc zjednodušené a diváka, klášter, který vlastně sám pouští Draculu do svých zdí nemůže uspokojit. Pamětníka už vůbec ne. Ale scéna Draculova hradu se svíčkama je efektní dost...

    2. epocha:

    - Škrty výrazně ochuzují postavu Lorraine, to se před lety nepovedlo, ale asi s tím nic nejde dělat, autorizovaná verze je prostě tato.
    - Brána do zahrady je moc dětinská
    - Jinak Jaroslav Voborný udělal asi zatím nejlepší projekce, do noci odlétající netopýr je skvělý....
    - Hon na zlo venku - skvělé

    3. epocha:
    Rok 2088 vypadá jako HODNĚ stylizovaná současnost, ale možná je to i záměr, první Dracula tak také působil. Opravdu ale musí Stockers tančit na veřejných záchodcích? To bych si docela odpustil.

    Pamětníky jistě potěší původní projekce Draculova průletu casinem přímo od UPP, škoda, že je na poloprůsvitném plátně hůře vidět.

    Vytuněnej Trabant (i když toho teda moc neumí, akorát přijede nebo zacouvá) a skákající rytíři jsou dostatečně efektní na to, aby je člověk překvapivě neshledal rušivými.

    A ta finálová scéna je prostě neskutečně silná a i odborník si jistě pobrečí :-)

    Výkony:

    Pepa Vojtek - až moc civilní, ale až se vyhraje, bude to moc dobré, určitě se mu musí dát šance, má úžasná dueta a krásně čistě v nich zpívá.

    Tomáš Trapl - jsem rád, že jsem ho v tom po letech viděl, tím, jak má zkušenosti s předchozích uvádění, ví přesně, co si může dovolit a moc se mi to líbilo. Pro mě nejlepší výkon odpoledne. Je znát, že role byla upravena v herecko - pěveckém směru, tak aby se s tím popraly též alternace, věřím, že zdárně, snad někdy porovnám.

    Monika Absolonová: Umí do role dát kousek sebe, zní to velmi dobře až skvěle, jen škoda, že jí byl ubrán zásadní, ještě jednou opakuji zásadní prostor, takže vlastně může hrát jen jednu polohu zoufalé nešťastnice. Škoda, leč není to chyba Moniky.

    Tomáš Savka: Ten kluk na sobě fakt maká a i když v úloze Stevena nemá prostor a navíc je Steven prostě děsnej klaďas, tak to využil naprosto naplno.

    Zdenka Trvalcová: Příjemná Adriana/Sandra, nic více, ale ani nic méně

    Nymfy: Jako celek perfektní.

    Krvinky - výraznější a správně agresivní

    Alan Bastien: Nick mu bohužel dost nesedí, ač by se mohl zdát opak. Hraje ho jako sexistického nepříliš inteligentního samolibce a nejsem si jistý, zda je toto autorský záměr, nehledě na některé hlášky, které se panu Borovcovi v nebi asi nelíbí.

    Tímto uzavírám "Ondrův Draculovský rýpací koutek", který uzavírám s tím, že celkově jsem byl spokojen jako pamětník, nadšenec i "odborník", vše ostatní je detail. Celkově zatím 70%.

    Jako náhradu vám brzy nabídnu recenzi na Pan Kaplan má třídu rád, ke které zase nemá moc co napsat Pavel a tak jsme si to rozdělili, Pavel možná připojí komentář. Nebojte, z Bídníků už dvojpohled bude, ta inscenace je pro to jako stvořená (lépe než nový, ale přesto opravdu spíš obnovený Dracula).

  79. Tomiku na Desce roku Mix nebyl, to sis asi spletl s jinou akcí.
    Myslím že Mix byl na nějakým Sportovci roku či co a mě teda úplně odpudil,
    připadalo mi to dost hrozný, špatně se všichni trefovali do playbacků a vůbec
    celý to aranžmá bylo takový trapný a litoval jsem ty lidi - Vojtka,Moniku,Dana aj.,že
    musej být v takovým trapasu.Ono to je myslím tím,že ukázky z muzikálu nikdy nejsou moc dobrý na normálních akcích,kde mají být jen normální písně. Vždycky to působí trochu divně, protože lidi neznají kontext a je to najednou vytržené ze souvislostí. Na Desce roku zpívala MA s Petrem Kolářem duet z Mony Lisy a působili tam taky trochu jak z předminulýho století, viděl jsem tu holku z Toxique a ta se tomu smála, bylo to takový obstarožní, jak ze staré špatné operety a zase: prostě se to na tu akci nehodilo.Je to myslím jen medvědí služba,když produkce na takový akce prosazuje ukázky z muzikálů, zpěváci se snažej, ale tam,kde jsou skupiny a zpěváci s moderníma věcma, pak jen působěj jako dinosauři. Možná by to chtělo do těchto muzikálů trochu hrábnout a nedělat je tak staromilsky, mě třeba vůbec nezajímá,kolik stojej kostýmy z Mony Lisy (v dnešním bulváru), zajímalo by mě třeba,proč pořád textuje Fanánek, když jeho věci jsou tak špatný,plytký a studený, žádná jeho píseň ještě nevzala za srdce a to může chudák Monika třeba roztrhat kulisy (a že se o to snaží, i když tím herectví nenahradí :)),když to tam není,není.Ono je něco jinýho hospodskej amaterskej rádoby rock a muzikál, velký krásný nosný písně,kde mají být emoce.A nejsou.
    Jinak moc děkuji Pavlovi Košatkovi, dělá to nádherně a poctivě.Chápu,že se na mě teď vrhne hejno piraň, ale: Je to můj názor a myslím si to už hodně dlouho.

  80. Honza: Ten mix byl na Taneční skupině roku a byl vcelku hroznej. Stejně tak si myslím, že je mimo mísu nechat např. na akci Deska roku zpívat duet z muzikálu. Pak souhlasím s Fanánkem, to tady opravdu nemáme jiné muzikálové textaře??!!!

  81. Kdyz si odpustim tv zaznam a pustim si jen zvuk, tak ten ULTRA MIX se me libi ;)

  82. Recenze bajecna, se vsim mohu souhlasit, snad jen na Savku (ktery mi prisel v porovnani se svymi alternanty desivej) a Leonu (ktera mi prisla tak trochu vykricena), ale mozna to bylo jenom jednorazove nechlazeni nebo tak. Scena hruza, zivej orchestr chybi, krvinky super:-) Jo este se mi nelibily ty projekce, protoze rada z nich byla presvicena svetlem zezadu a nebyly moc videt:P

  83. Savku jsem mel zatim moznost porovnat jen s mladym Vagnerem a Savkic jednoznacne vitezi. Leona byla good, ale takova Radka Fisarova se predstaveni od predstaveni zlepsuje a nyni je bajecna, na Moniku jsem nemel bohuzel zatim stesti. Cim vice sleduji noveho Draculu, tim mene se me libi scena a i kostymy.

  84. Mno jsem z Draculy nadšenej. Sice rád uvidím jiné alternace, ale byl jsem spokojenej.
    Dost mě překvapil Pepé Vojtek - osobně bych řekl, že je to první muzikál, kde i ,,hraje".A jeho pojetí Draculy je hodně zajímavé. Pěvecky byl také dobrý, jen u Nespravedlivého boha jsem měl trochu s ním problém.
    Adriana/Sandra Zdenka Trvalcová také překvapila. Pěvecky byla výborná a role jí fakt sedí. Pěvecky mě hodně překvapila v druhé půlce jako Sandra, kde to fakt rozjela;)
    Lorraine Monika Absolonová je prostě bezkonkurenční. Asi nejlepší výkon podala v písničce Lorraine v podzemí...To byl jeden z největších zážitků večera.Tomáš Trapl jako ŠSP byl vynikající.Josef Vágner byl jako Steven hodně slabej:(Možná nastydlej nebo nevím. Herecky to ale zvládnul dobře. Poštovo Nick byl skvělej. Míša Nosková jednoznačně byla nejlepší a ze své role udělala ještě něco víc, fakt perfektní. U Olgy Lounový jsem tak nějak...prostě neurazí ani nenadchne...jak herecky, tak i pěvecky. Jana Burášová je nováček a špatná nebyla. Takže absolutně nejlepší Míša Nosková.Jiří Březík jako kněz byl dobrej, ale víc se mi líbil v Golemovi.Krvinky super.
    Scéna zajímavá. Je to něco jinýho, než známe z ,,kongresáku", ale fakt super. Kostýmy se mi hodně líběj. Je to příjemná změna.
    Jinak hooodně velkým zklamím byl program:(Čekal jsem víc, než klasiku půlka fotek, půlka reklam:(A také nevim, jestli mám špatnej výtisk, ale hned na druhé bo třetí stránce, kde je obsázko rolí, je chyba u jedném z nymf:)Namfa bo jak to tam je:)
    To by bylo asi vše z dojmů:)

  85. Zajímavé, jak to tu pokračuje - co člověk, to názor.
    Nekritického ranaře Honzu překvapím tím, že jediné, v čem s ním souhlasím, je právě pochvala Pavla. Tvrdím, že pozice redaktora tohoto serveru mu sedne (n. r. od šéfování jiného nejmenovaného útvaru:)) a vedle Ondry dospívá v dospělého člověka. Pomalu, ale jistě!
    Jinak jsem rád za slova Jeffa. Jen jediná technická připomínka. Není to první muzikál, kde Pepa hraje. Výborně a procítěně hrál minimálně už i ve 3M.
    R.

  86. Ale původně jsem chtěl Pavla předběhnout a Arnošta (ne)uklidnit tím, že v Kladivu na čarodějnice orchestr mít nebude. Důvody sdělí jistě Pavel sám ve svém článku z dnešní tiskovky. Pan producent a autor hudby Holý mě jimi opravdu pobavil. R.

  87. Muzikál Dracula je nejlepší muzikál co jsem kdy viděl (dracula, monte cristo, golem, kleopatra, Tři mušketýři, Angelika, Bídníci, Jesus Christ Superstar, Galileo, Carmen) dracula je ze všech nejlepší, ikdyž Svobodův Monte Cristo či Golem byli také jedny z nejlepších. Ale Dracula je Dracula. Měl jsem to štěstí vidět Dana Hůlku, Moniku Absolonovou, Kamilu Nývltovou, výborného Tomáše Trapla ( myslel jsem že Korn je nenahraditekný ale zmýlil jsem se), zklamal mě Alan Bastien, Na Mušketýrech byl nejlepší, tady mu to moc nesedlo. Výborný Bohuš Matuš. Opravdu stojí za to se jít na Staronového Draculu podívat

  88. Na muzikálu dracula jsem sice ještě nebyla,ale už mám koupené lístky.Chtěla bych se proto zeptat který dracula je nejlepší.A jaká je tam 3árka vanková a radka fišarová.

  89. Radka i Šárka sou fajn a a po dnešku musím říct že nej je Pepa dneska opravdu byl výbornej

  90. Tak moc děkuju za informace

  91. ahoj, viděl někdo zpívat radku fišarovou píseň Lorraine v podzemí, jestli ano tak prosím napište jaký to byl zážitek jak tuto píseň prožívala a jak vyzpívala ty výšky a jak mlátila (mé nejoblíbenější místo) do obrazu prosiimmm

  92. když sem viděl Radku poprvý tak sem se o ní bál že si ublíží jak se do toho vžila RAdka je fajn Lorren i když umě vítězí Leona

  93. Ahoj, Radka byla perfektní celou dobu. I já mám scénu v podzemí nejraději a Radka ji zvládla skvěle. Leonu jsem neviděla, Moniku jen na ukázkách na netu a můj osobní dojem je, že Radka byla mnohem lepší.

  94. Dracula famozní zážitek....
    Viděl jsem všecky 3 Lorraine ...Leona byla dobrá,Radka uječená(nehodí se tam,jako se nehodí do 3M jako Mylady) a Monika bezkonkureční ,troufnu si říci lepší než Bílá,její herecký projev skvělý je vidět že to nehraje ae že se dotoho opravdu vžila...zasloužila by Thálií o to víc nesouhlasím s Recenzí,je dost kritická a nezajímavá..Recenze jsou na nic každý by to sám měl vidět na vlastní oči aby posoudil :)..

  95. Právě že Monika tam je uječená. Nikde mi nevadila, ale v Lorraine se mi moc nelíbí. Sice zpívá dobře - Jsi můj pán a Lorraine v podzemí jsou dobrý, ale třeba její "brečení" po smrti Stevena je hrozný. Radku jsem ještě jakou jedinou alternaci v Draculovi neviděl, ale Leona je dokonalá.
    A Jirko, jen pro zajímavost, o čem by měla být ta recenze, aby byla zajímavá? A ač sám ty recenze píšu, tak bych se jimi nikdy neřídil a šel se podívat sám :).

  96. Leona je prostě bezkonkurenční, sice to hraje takovým zvláštním způsobem ale této roli dává naprosto nový a neprobáný pohled, je jako brázdná nádoba bez emocí což je logický po takový době žití je prostě bezkonkurenční:)

  97. Naprosto souhlasím. Jak říkám, Radku jsem ještě neviděl, ale viděl jsem jí už v mnoha rolích a nevěřím, že by mohla překonat Leonu i právě po té herecké a výrazové stránce. Takže Leona je rozhodně nejlepší Lorraine. Navíc nemá tak silné výšky jako její kolegyně, čili je mnohem lépe poslouchatelná, alespoň pro mě.

  98. Chtěla sem se optat v jakém oblečení se tak chodí do Hybernie? Jestli třeba tak jak v Brně do Městskýho?

  99. Nějak tak ;).

  100. Dík za odpověď:-)

  101. ano, ano, pravda Sasie pravda .-)
    ted ale Pavle, kdyz se znovu otevrela tato diskuze, videl jsi uz Radku? ;)

  102. Fišarku? Ještě pořád ne... :)

  103. 108.

    Právě jdu z odpoledního představení Draculy a šla jsem tam právě proto, že byl v rozpisu Hůlka. Viděla jsem Vojtka, kterej nebyl špatnej, ale nenadchnul mě. Ještě těsně před začátkem jsem byla přesvědčená, že hraje Hůlka, ale v první Draculově výstupu se objevil Marián Vojtko…musím říct, že jako Dracula je úžasnej, dává tomu fakt zase úplně jinej rozměr a zpívá fantasticky. To pro ty, kteří jsou přesvědčeni, že bez Hůlky je to o ničem. Na druhou stranu mě přece jen zamrzelo, že ještě pár minut před začátkem představení visí ve foayer (doufám, že píšu správně) rozpis s Hůlkou a přitom nakonec hraje úplně někdo jiný. Vím, že nehrál oproti rozpisu už 30. dubna a 10. května, takže je zřejmě hlasově indisponován. Tak ať se nám dá brzo do kupy a můžu si ho konečně vychutnat jako Draculu.

  104. Jj taky jsem byla odpoledne a taky jsem byla dlouho přesvědčená že hraje Hůlka. Dokonce mamka se ještě asi hodku před představením ptali na pokladně a paní pokladní je vehementně přesvědčovala o tom, že odpoledne zcela jistě hraje pan Hůlka. Celkem by mě zajímalo co se stalo, protože mě přišlo že ta změna byla silně na poslední chvíli. Ale mě osobně se v tom Vojtko moc nelíbil, já totiž na rovinu přiznávám, že rozhodně nepatřím k jeho fanouškům a jeho projev ať už pěvecký či herecký mě prostě neseděl ani dřív a nejinak tomu bylo v Draculovi. Ale kdo mě moc mile překvapil byla Šárka Vaňková jako Adriana/Sandra a pak se mi taky moc líbili Nymfy - Nosková, Lounová a Schneiderová. A taky Machálková jako Loraine nebyla špatná, hlavně potom v té třetí epoše, kdy mě přišlo, že už se do toho představení stihla víc dostat, hlavně i pevěcky. Takovej nějakej asi neutrální názor mám na Langmajera jako Šaška,sluhu, profesora. Nevim, nemůžu říct, že se mi nějak extra líbil ale na druhou stranu, zas nemůžu říct, že by se mi nelíbil. Takže asi tak, že mi v té roli nevadil, klidně bych ho v ní ještě i někdy viděla ale, že by ve mně zanechal z toho výkonu nějakej extra pocit, to zas ne. Ale přišlo mě, že nejvíc mu sedl ten profesor.

  105. Milé dievčatá,
    dnes večer sme sa s dcérou vrátili z Prahy (išli sme na otočku kvôli Danovi)
    domov,do Bratislavy, z predstavenia Draculy o 14,00hod.Tiež sme išli preto,lebo bol v rozpise Dan.(totiž absolvovali sme pred týždňom predstavenie v sobotu o 18,00 a bol Pepa.Predtým o 14,00 hral tiež a aj v nedeľu.)
    Dnes nám povedali ešte pár minút pred 14,00, že bude Dan a večer Marian. Dcéra sa tešila, ale len chvíľu, lebo po vstupe do divadla si pri schodoch do sály prečítala rozpis a bol tam Marián. Bol to dobrý podraz. Jediné čo ju uspokojilo bolo, že tam nebol Pepa, že sedela v prvej rade a že Marián sa viac hlasovo priblížil k Danovi. Ale ináč znovu skúmam, ako sa dozviem, kedy bude Dan, lebo chodiť len tak na otočku z Blavy nie je vôbec sranda. Keď tie rozpisy na ich stránkach nie sú vôbec smerodajné a keď sa človek ani pár minút pred predstavením nedozvie pravdivé obsadenie, tak sa nám to z tej Blavy nepodarí za pár minút dobehnúť a ešte zobrať lístky, ktoré sú vlastne zostatkové a na blbých miestach.
    Tak si držme palce, nech sa nám, aj Vám to nejako podarí a snáď sa stretneme, keď bude spievať Dan............

  106. Já se přiznám, že jsem z Leony v Draculovi byla opravdu nešťastná, protože to naprosto neudýchala a herecky mi prostě nesedne... už jsem viděla všechny tři Lorraine a Monika mi rozhodně nevadila, ale Radka ta je prostě pro mě z těch tří nepřekonatelná, odzpívá to skvěle a vždy mě dožene k slzám...

  107. Jj, taky mi přišlo, že to bylo na poslední chvíli. A nevím, jestli jste si toho všimli, ale Dan Hůlka se přišel na představení podívat a seděl na kraji v 8. řadě. Seděl tam asi půl hodiny. Ještě když jsem přišla do divadla, tak byl na rozpisu.

    Jinak k obsazení:

    Leona - pro mě má moc příjemný hlas, ale líbila se mi až v druhé půli. Ale nezpívá s takovou lehkostí, s jakou tuto roli zpívala Lucka Bílá.

    Jiří Langmajer - na mě působil znuděně, viděla jsem na něj dobře a když zrovna nezpíval, tak jakoby úplně přestal hrát, jen znuděně stál a čekal na svůj výstup.

    Míša Nosková - Hanka Křížková je pro mě bohyně, měla jsem ji minule a myslela jsem, že se jí nikod nemůže rovnat, ale Míša mě hodně mile překvapila!

    K Mariánovi jsem se vyjadřovala, překvapil mě, líbil se mi, ale pokud srovnávám s Hůlkou, Dan jasně vítězí, v Mariánově projevu mi něco vadí, někdo to tady už říkal, tak nějak usekává slova nebo nevím, jak to vyjádřit...

    Šárka Vaňková - v Adrianě jí to trošičku ujelo párkrát, ale jako Sandra se mi už docela líbila, ale jsem spíš zvědavá na Kamilu Nývltovou.

  108. Lily: Tak já seděla uplně nahoře na balkóně, tudíž jsem si Dana nevšimla. Za to jsem slyšela jak tam v takových těch pokynech říkali, že se ještě čeká na Mariana a taky se začínalo myslím o pár minut pozděj i přes to, že už jinak myslím byli všichni na svých místech, takže se asi převlékal apod. celkem na poslední chvíli.

  109. Marián sám totiž ještě den předem netušil, že bude hrát obě představení Draculy, měl původně v plánu dopoledne hrát Monu Lisu. Takže to fakt asi byla nějaká krizová situace, ještě že ty divadla jsou tak blízko sebe :). A magdaleno, právě kvůli těmto případům se také nezveřejňuje obsazení. Vy berete jako podraz i informace ze stránek umělců, které nemusí vždy být aktuální a herci si to mění a sami pak na to třeba zapomenou webmastery upozornit. Co by pak měli dělat produkce, kdyby lidem prodali lístky s tím, že je prodávají na Dana? Vraceli by vstupné, až by někdo ptořeboval nutně záskok? Berte to tak, že když jedete na představení, tak prostě nikdy nemáte jistotu. Takový dražší kinder vajíčko :).

  110. Díky za názor, tiež si myslím, že keby sa predávali lístky len na Dana a potreboval by záskok, ľudia(teda niektorí), by požadovali vrátenie vstupného. Mnohí majú totiž postavu Draculy spojenú len s Danom, ktorý je v tomto neprekonateľný!(na druhej strane ma teší, že niekto si našiel, najmä z tých mladších "svojho Draculu" v Pepovi, či Mariánovi- ten sa mimochodom páčil aj mojej dcére, hoci jej idolom je Dan). Ale v dnešnom dosť materiálne založenom svete mám pocit, že Daniel je reklamným ťahom, lákadlom na tieto predstavenia(tiež to chápem...peniaze hýbu svetom). Aj keď je jasné, že by toľko predstavení, koľkokrát by ho chceli ľudia vidieť, počuť nebolo v ľudských silách zahrať. ŠKODA :)
    Takže budeme pokračovať "v nakupovaní drahších kinder vajíčok", aj keď máme radšej horkú čokoládku... :)

  111. dle všeho prý Danovi odešel hlas, proto ta náhlá změna, i když dneska zpíval o "sto prdo" :-)

    Pavle: a na Radku musíš zajít, věr mi, že se Ti bude líbit

  112. Takže dneska už zpíval? A ja se rozhodovala, jestli koupit lístek an sobotu nebo neděli :) Ale jsem ráda, že jsem slyšela Mariána, jel na 100%. A na Dana se můžu těšit příště.

  113. Mimochodem nevíte jak je to teda s tím Danovým 1000 představením? Mám pocit, že to mělo být některý z těch dnešních? I když potom co nehrál ty včerejší mu teoreticky na tu 1000 dneska ještě asi nevyšlo ne?

  114. Já bych ty počty asi neřešil :-)
    Každopádně dneska, tedy už včera, se odehrálo Danovo 1000. představení ;)
    a mohu říci, že to bylo opravdu více než super! :-)

  115. Bylo tam něco navíc, gratulace atd?

  116. Lily: 2 Lorraine v jednom představení a pak na konci spousta gratulací, toť ve zkratce ;)

  117. Včera jsem Dráculu konečně viděla a musím říct, že ten pocit prázdnoty, co mě zachvátil při návratu domů je tady pořád. To bylo úžasný! Hlavně při výkonu Radky Fišarové. Měla jsem na těle takovou husinu, že moje oblečení bylo 2cm daleko od kůže. Chvílema jsem ani nedýchala. Bylo to opravdu fantastický! Moc děkuju.

  118. jj, Radka tam opravdu exceluje a její včerejší Lorraine v podzemí "dala" snad nejlíp, co jsem jí kdy viděl :-)

  119. už aby bylo dvd

  120. Tak koho si přejete na DVD?
    Mě by se to líbilo takto:
    Dracula - Dan Hůlka
    Lorraine - Radka Fišarová/Leona Machálková
    Adriana/Sandra - Šárka Vaňková
    Sluha, profesor,šašek - Jiří Langmajer
    ...a ty ostatní jsou už skvělí všichni - v morku kostí ale cítím, že tam zase strčí Absolonovou, ách jooo.....

  121. Mimochodem, DVD už je venku minimálně od tohoto týdne, minimálně v Bontonlandu už ho měli

  122. Nemá už ho někdo, příp. jaký je?

  123. Jak koho si přejeme??...vzdyt já už ho mám doma aspon 14 dní

  124. A je na něm Dan, Kamila, Monika, Tom Trapl a Aleš Háma, Tom Savka a Jarda Holub, v bonusech je Pepa ,Marián, Radka a Leona

  125. Je škoda, že na něm není Jirka Langmajer, dneska byl super, je na něm vidět že si to užívá a baví ho to.

  126. "Starej" Dracula je prostě "starej" Dracula. Jsou věci, které se mě na novém nastudování nelíbí - některé scény, celkově scéna, kostýmy (Šaška, Draculy - ten hnědofialový, Adriany, maskáče...). Poprvé jsem viděla v muzikálu Kamilu. Je vidět, že je stále poměrně na jevišti nováčkem. Ale myslela jsem, že bude horší. Podle mě jí více sedne Adriana než Sandra. Při choreografiích v druhé půli je poměrně tvrdá. Ale hlás má krásnej, ikdyž mě vadí (vím, že za to nemůže) její šlapání na jazyk. Monika je v každé roli stejná - ať je to Angelika nebo Lorraine. Dan je Dan, ikdyž pěvecky je o něco horší než před léty.

  127. Tak jsem konečně shlédla novou verzi muzikálu Drácula.Musím ale říci,že první Drácula,z roku1996 se s tímto vůbec nedá srovnat.Byl mnohem lepší,procítěnější.Na novém zpracování muzikálu je příšerná scéna a kulisy,které vůbec nezapadávají do doby,ve které se děj odehrává.Vše je v údajném 15.století kovové,hrozné jsou i obrovské svíčky,které se tam vůbec nehodí.A co teprve obsazení rolí!Daniel Hůlka zpívá,jako by se mu nechtělo,Adrianu nahradila zpěvačka,která se nemůže vyrovnat Leoně Machálkové.Totéž platí o postavě Lorraine,kde Monika Absolonová je v porovnání s Lucií Bílou ubohá.Chybí tam prostě znatelné city.Danieli,vlož do svého zpěvu procítěnost,kterou jsi dokázal vložit v prvním zpracování....Mám oba dva muzikály nahrané,ale v prvním si vždycky trochu popláču.
    Snaž se,Ty to dokážeš!!!

  128. Až teď jsem si díky reklamě všiml komentáře slečny/paní Lenky z loňského května a musím se bavit... Konzervatismus českého národa je někdy opravdu až za hranu rozumu jdoucí... Jestli něco Monika ABSolonová má naprosto promakané, tak je to právě citová složka jejích výkonů. Čili s tou ubohostí bych to viděl právě naopak. Cílem není přehrávání a póza (o nesrozumitelném neestetickém řevu Lorraine v podzemí v podání Bílé na původním CD ani nemluvě), ale právě přirozenost! To, s jakou něžností a zároveň zdrženlivostí v první půli, a naopak úměrnou naštvaností ve druhé dokáže Monika (ale v říjnu i Kamila) podat svou Lorraine, to je na smeknutí!

Vložit nový komentář k článku