Fanoušci píší

Fanoušci píší: “Romeo a Julie” – Shakespeare po roce na Hluboké


,, Romeo a Julie, ti tady věční jsou dík veršům Shakespeara, jejich láska nikdy nezmírá…“ Takhle zní jeden z veršů muzikálu Romeo a Julie, který už třetím rokem rozezněl nádvoří zámku Hluboká nad Vltavou. Přečtěte si další povedený příspěvek do naší rubriky “Fanoušci píší”, tentokrát od Lucie Pragerové!

K nesmrtelnému příběhu Williama Shakespeara složil nádhernou hudbu Zdeněk Barták. Ta posluchače zaujme – je nápaditá, odpovídající ději. Podíl na tom má i Daniel Barták Ivanem Zelenkou – autoři hudebního aranžmá. Texty Eduarda Krečmara mají smysl a hloubku. O výbornou režii se postaral David Cody, o choreografii Pavla Nýdlová. Krásné dobové kostýmy vytvořila Mirela Tůmová. Magické prostředí zámku ještě víc vykresluje jednoduchá scéna Jana Kremla.

Lukáš Randák a Zuzana Benešová

Co se týče účinkujících, ať se na Romea a Julii dostanete kdykoliv, prakticky nemůžete nikdy chytit vyloženě špatné obsazení. Už hlavní čtyři představitelé jsou výjimečně talentovaní a mají na to hrát i v pražských divadlech. V roli Romea se střídá Jan Kopečný a Lukáš Randák. Oba jsou skvělí, ale mne přece jen zaujal víc Lukáš. Podle mého názoru herecky převyšuje úplně všechny. Role Julie připadla Ivanne a Patricii z Barona Prášila – Zuzaně Benešové. Každá ji hraje i zpívá trochu jinak, už je věc názoru, jaké podání se bude divákům líbit víc.

Jako Benvolia jsem viděla pouze Zbyňka Novotného, ale nemůžu si stěžovat, role mu výborně padne. Ladislav Korbel, známý ze soutěže „Robin Hood – Cesta ke slávě“ je v roli Mercuzia vynikající. Ač to nebyl v televizi můj favorit, jako Mercuzio mě zaujal nejen zpěvem a herectvím, ale také tancem, kdy např. při písničce „Královna Mab“ tančí s company. Zato Jan Mrkvička se mi opravdu nelíbí, ve zpěvu příliš nevyniká, hraje nepřirozeně a typově se na kamaráda Romea nehodí.

Video sestřih nejlepších momentů z muzikálu Romeo a Julie

Minulý rok jsme pro Vás na Hluboké natočili exkluzivní video sestřih z představení. Připomeňte si ho právě nyní! V hlavních rolích můžete vidět Lukáše Randáka, Zuzana Benešovou nebo Ladislava Korbela.

Kamera a střih – Radek Janda
Druhá kamera –
Josef Boška

Chůvu zvládá skvěle jak Věra Zabilková tak i Věra Pašková. Otec Lorenzo pěvecky víc sedí opernímu pěvci Daliboru Tolašovi. Aleš Chrt je sice herecky moc dobrý, ale zpívá podivně. Sluha Petr, role s úkolem pobavit, se povedla hlavně Michalu Kopeckému. Špatný není ani Pavel Klenka. „Slizkého“ nápadníka Julie – Parise hraje na jedničku s hvězdičkou Luděk Šindelář, na druhou alternaci jsem neměla štěstí.

Jednou z nejdůležitějších složek muzikálu jsou taneční role Života a Smrti. I když tanec není žádný špičkový balet, má v sobě zvláštní kouzlo, které je zcela odlišné, než jaké znám z velkých scén. Nesmím zapomenout na company, jež předvádí vskutku kuriózní kousky. Všichni se snaží se všech sil, tancují, šermují, zápasí jako o život.

Pokud si chcete zpříjemnit prázdniny, určitě vyjeďte na Hlubokou, protože tenhle rok se tam nejspíš dává tento muzikál naposledy. Můžete se těšit na romantický příběh, nádhernou atmosféru a hlavně skvělé výkony účinkujících. Naplní vás to nezapomenutelným a neopakovatelným dojmem, na který budete dlouho vzpomínat.

Více informací o muzikálu naleznete na www.romeoajulie-muzikal.cz

Ivanne a Jan Kopečný

.

Chcete také na našem webu publikovat svůj názor? Nelíbí se vám nějaká recenze, jste fanouškem nějakého muzikálu a chcete ostatním fanouškům popsat i své pocity? Chybí vám tu reportáž z nějaké události a myslíte si, že by bylo dobré o ní napsat? Rádi vaše příspěvky zveřejníme v sekci “Fanoušci píší”! Pošlete nám na email kosatka@musical.cz váš příspěvek a my se vám obratem ozveme. Příspěvky mohou být psány v českém i slovenském jazyce a musí být bez pravopisných a velkých stylistických chyb, abychom zachovali úroveň našeho serveru. Fotografie můžete dodat vlastní (opět v odpovídající kvalitě) či se o ně postaráme my (v žádném případě neposílejte stažené fotografie bez souhlasu)! Text musí být psán exkluzivně pro náš server a publikován výhradně u nás! Pokud vaše příspěvky budou pravidelnější, kvalitní a čtené, rádi vás uvítáme i v našem stálém redakčním týmu!

Těšíme se na vaše příspěvky! Za Musical.cz Pavel Košatka


Fanoušci píší
“Les Misérables – Bídníci” zahájili novou sezónu speciálním představením
Pozvánky a konkurzy
Na Hluboké se v létě uvede nový Bartákův muzikál “Casanova” – přihlaste se na konkurz
Aktuální zprávy
Letní muzikálové produkce – VELKÝ PŘEHLED
  • Kačka

    Ivanne a Jan Kopecký? Kopečný, ne? :)
    Jinak pěkně napsáno :)


  • Lucci

    Kačka: vždyť je to dobře, mám tam Jan Kopečný. Nebo to nevidím ? :D


  • Pavel Košatka

    Bylo to v popisku fotky, omlouvám se…


  • Veva

    Hezky napsáno:) – jen si dovolím nesouhlasit – Jan Mrkvička,co se hereckého vyjádření týče,podává jeden z nejlepších výkonů ze všech účinkujících…muzikál je postaven na klasických textech – a jak víme,Shakespeare je mistrem slova,různých přesmyček a slovních hříček…to,jak si s tím textem hraje Jan Mrkvička,je opravdu obdivuhodné – milovníci Shakespeara mi jistě dají za pravdu :)


  • Ivet

    Moc pěkná, trefná recenze. :D Romeo a Julie, je opravdu krásný muzikál, který stojí za to vidět. Nádherná hudba, skvělí účinkující, pohádkové prostředí zámku Hluboká nad Vltavou.
    Snad proto, že nejsem žádný velký znalec Shakespeara, mě Jan Mrkvička v roli Mercuzia také příliš nenadchl. Láďa Korbel ji zahrál podle mého s daleko větší lehkostí a vtipem, navíc výborně zpíval a tančil. Nejvíc ze všech účinkujících se mi líbil Lukáš Randák v roli Romea – úžasný herecký a pěvecký výkon!


  • Kate

    Recenze je povedena.. Jen by mě zajímalo víc postřehů k jednotlivým alternacím. JÁ viděla Honzu Kopečného a byl neuvěřitelný, zaujal mě víc než Lukáš pěvecky i herecky. Myslím že se na roli hodí i vzhledem.


  • Kačka

    Je pěkný koukat jak má každý člověk jiný názor… :))

    Veva: Mně se taky Mrkvička celkem líbil… :)


  • Siska

    Lukas fakt dobrej lepsi nez “krasavec” Kopecny – je sice peknej frajer ale tam to zacina a bohuzel i konci – cit a opravdove, nekrecove hrani mu na jevisti docela chybi. NIc jsem mu neverila …
    Jinak ta insenace jo po rezijni strance docela plocha – jako kdyby si to interpreti rezirovali sami. Hity tam jsou ale asi by se dali lepe prodat. Pohybove tanecni vstupy jsou opravdu na urovni diletantu jak po umelecke tak i po profesne-technicke strance. Asi tam skotaci nekaci tanecnici z ulice.


  • Olda

    Strašne amatérské představení hlavne to hýbaní – jako z filmu Jak básníci přicházejí… jak tam nacvičují tu baletní scénku. Je, ale zvlaštní, že gay Randák je lepším Romeem nez “normál” Kopečný – to mě docela zaskočilo. Jinak atmoska na zámku je skvělá:-)


  • Ivet

    Každý má právo na svůj názor. Nevím, proč se ale někdo snaží za každou cenu urazit šikovné lidi, kteří v životě něco dokázali. Zřejmě si tak léčí své vlastní nízké sebevědomí a komplexy.
    Je hodně těch, kterým se muzikál Romeo a Julie líbí a nenechají se znechutit. Na představení jdou klidně i víckrát.


  • Kačka

    Ivet: :)))))


  • Lucci

    Po tom, co jsem měla možnost vidět pana Mrkvičku v úterý 16.8. jsem na něj zcela změnila názor. Strašně na sobě zapracoval, tolik nepřeháněl, nebyl trapný (dokonce jsem se i smála), většinou chytal i rytmus. Podíl na tom měla i změna vzhledu – strašně zhubnul a ostřihal se. Hodně mě překvapil a je neskutečný, že se za ten rok tak změnil k lepšímu!


  • Abigail

    I já jsem viděla představení 16.8., opět po roce a musím říct, že mě v něktrých ohledech představení, které už se mi líbilo loni, příjemně překvapilo.
    Pořád tam vidím chybky, ale…
    Je smutné – pro Prahu smutné – že mi to představení, ačkoli zřejmě ne zcela profesionální – co se třeba do obsazení týče (nemyslím, že by všichni byli profesionální herci a zpěváci) přišlo lepší než některé pražské výtvory, které se za muzikály považují, ačkoli jimi nejsou – proti tomuhle tedy ani náhodou. To je to, co se mi na muzikálu líbilo a zapracovalo to hlavně letos, loni mě to až tak nenadchlo. Že to není žádné statické odzpívávání – že se to hýbe – ono to zpívá, ono to hraje, ono to tančí. Pravda ne vždycky, tak jak by to bylo úplně excelentní ale… To je právě ten můj hlavní problém. Docela to sráží místy školácké chyby – za které na nás učitelé literárního oboru vřískali už od doby, kdy nám bylo nějakých sedm let – a místy tomu dost ubližuje, že společné choreografie nejsou vždy dokonalé, tak úplně perfektně společné – nevadí to u Mab (i když k výběru té Mab bych měla výhrady), nevadí to u plesu – kde stejně nikdy netančí všichni stejně – ale jinde . a zvlášť je-li společná choreografie ve čtyřech, je jedna jinak prostě vidět.
    Nicméně byla jsem to schopná odpustit loni – nebo odpustit, odtolerovat natolik, že jsem se vrátila letos, letos, kdy na mě celek zanechal ještě větší pozitivní dojem, budu nejspíš taky, ačkoli by tomu zlepšení rozhodně prospělo – myslím, že je to to, co tu vyvolává negativní reakce. Především.
    Protože pak už se mi nelíbilo jen pár jednotlivců – letos se mi nelíbila Kapuletová, což je změna proti loňsku, bohužel, nezaujal mě ani její manžel, ani Montek a Monteková (nemám nejmenší tušení, zda stejné alternace jako loni, či ne), přišli mi nevím… nezajímaví, umělí, nevím, prostě mi na nich vadilo něco, co zatím nedokážu pojmenovat. Stejně mě letos tak trochu zklamal Benvolio.
    Možná to bylo vzhledem k tomu, že letos se mi proti němu významně víc líbil Mercuzio. Takhle si ho totiž představuji já. Když jsem loni viděla Ladislava Korbela, byl skvělý, ale poprvé se mi Mercuzio líbil a já zkrátka toho Shakespearovského Mercuzia nepovažuji za postavu, která by se měla líbit. Spíš za toho mluvku, nafoukance, který přivodil to všechno špatné, byť nechtěně. Toho, který se snaží Romea poučovat, ale sám by se měl učit. Toho, kterého vám ve výsledku není ani moc líto, a to byl přesně on. Naprosto dokonale, v tom nesouhlaím s fanouškem-recenzetem, mně přijde pan Mrkvička dokonalý.
    Stejně jako loni se mi líbili kněz a chůva, vévodovi jsem zatím na chuť nepřišla, pan Dopita mi zkrátka přišel výraznější. Letos už mi nevadili sluha a lékárník, i když to nebyl vrchol večera, chtějí je mít, prosím, jsou méně rušiví než Skřeti a podobní.
    Proti tomu, kdo mě ještě významně nadchl a to je současně asi i chyba, byla Smrt. Chyba je to v tom, že tančila krásně, ale bohužel výrazně lépe než její protějšek – Život. A bylo to bohužel hodně znát.
    No a stejně jako loni se mi i letos líbili Romeo a Julie – to mě potěšilo nejvíc, že se mi titéž líbili už loni a letos mi přišli ještě lepší – Zuzana Benešová herecky výrazně lepší a hlas má snad taky ještě výraznější (já bych ji moc chtěla vidět v něčem pořádném v Praze – Bídníci, Lucrezie… asi málo pravděpodobné, vzhledem k pražským producentům, ale líbilo by se mi to… ) a Lukáš Randák mi zase přišel o něco lepší pěvecky.
    Takže za mě bod plus, proti loňsku možná letos zabodovalo i lepší místo – tak jako tak za podívání to rozhodně stojí – a rozhodně mnohem víc než stál třeba takový paskvil jako Kat a jemu podobní… a to i s tím, že je to pro mě trošku z ruky, narozdíl od DB.


  • Abigail

    A ještě jeden poznatek – za mě je obrovská chyba, že sice vyšlo CD, ale ty zajímavější hudební kousky, které se odlišují od toho neutálého romantického pomalého, tam chybí – konkrétně krátký výstup Romea a Julie hned po plese, kdy se “vyrovnávají s tím, že se mají rádi, ale vlastně nesmí” a potom Juliin výstup s jedem – nebo lektvarem. Ty mi silně chybí… Skoro jsem na ně od loňska zapomněla a je to škoda…


  • Veva

    Abigail…jsem moc ráda,že někdo sdílí stejný názor na p.Mrkvičku jako mám já.Viděla jsem ho v té roli několikrát,on dokáže pokaždé tu roli zahrát jinak,a pokaždé prostě dokonale…Korbel je šikovný kluk – je vidět,jak si roli užívá,hraje s nasazením,odtančí to…ale prostě něco tam tomu pro tu roli chybí.Mrkvičkovo podání má takovou větší “hloubku” a plastičnost – nevím,jak bych to nazvala :).Co se týče Zuzany Benešové – její výhoda-nevýhoda(a to spojení píšu tak záměrně) je operní škola.Je v projevu jiná,než ostatní muzikálové zpěvačky a u nás se v muzikálech tento projev – nepochopitelně – moc “nenosí”…je to škoda,protože tam,kde jiné zpěvačky se ve výškách už škrtí a člověk občas má pocit,že u toho zemřou,”operačky” tam v podstatě začínají a když tam dají výšku,tak to aspoň zní…Měla jsem to štěstí slyšet v Zuzany podání mimo jiné Think of me a All I Ask of You – a že to tam dala s přehledem!Tímto jen reaguji na vaši poznámečku o pražských producentech…


  • David

    Zdravím,pro mě nej obsazení Romea a Julie je Lukáš Randák se Zuzanou Benešovou.Byl jsem letos s manželkou podruhé a je pravdou, že teď Romea hrál Kopečný. Obsazení Julie bylo stejné.Předem klobouk dolů před všemi herci včetně Kopečného, ale na Randáka prostě Jan podle mne nemá-a to jak herecky tak i pěvecky.V určitých momentech mi přišlo, že se i s Benešovou /Kopečný/ přeřvávali, vůbec mi k sobě neseděli.Po prvním představení jsem odcházel domů plný dojmů, teď už to tak skvělé nebylo.Jinak Otec Lorenzo-Tolaš je super výkon, líbil se mi i korbel.Co se týče královny Mab, její představitelka Karvánková je úplně úžasná v Jedné noci na Karlštejně-role šaška.Doporučuji.

    A ještě poslední příspěvek pro hlupáka Oldu viz výše

    Kamaráde, tebe bych chtěl někde potkat, potom by tě ani vlastní máma nepoznala……….. takové frajery mám nejradši, urážet umí každý, kor když je to anonymní, že?


  • Mildik

    Jedině Randák-Benešová. To ladí, to zní, to má grády. Nemám nic proti ostatním představitelům, ale Randák-Benešová, to je opravdu dokonalý. Nemam nic proti ostatním alternacím :-) ale prostě tahle mě opravdu nadchla!!!