Fanoušci píší

“Les Misérables – Bídníci” zahájili novou sezónu speciálním představením


V pátek 14. 9. 2012 byla zahájena nová divadelní sezóna 2012/2013 mimo jiné na scéně GoJa Music Hall, kde ovšem ono zahájení proběhlo za zcela netradičních podmínek. Odehrálo se zde speciální představení světového muzikálu “Les Misérables – Bídníci”, kde se podle anoncování měli vystřídat během celého večera všichni interpreti sólových rolí. A nutno dodat, že až na tři výjimky se tento „slib“ podařilo splnit.

Tyto výjimky tvořily výhradně dámy, a sice Mme. Thénardier Moniky Absolonové, která měla jiné pracovní závazky, Eponine Gabriely Partyšové (která ke své absenci vydala i tiskové prohlášení a usedla alespoň do hlediště) a Cosette Terezy Mátlové, jež sice v „pyramidě“ přítomna taktéž byla, ale na jevišti nevystoupila.

Diváci tak mohli zhlédnout všechny alternace Jeana Valjeana, kdy každý dostal alespoň jednu zásadní scénu role. První v pořadí – David Uličník tak mohl zaujmout například v monologu „Co jsem to zač?“. Druhou půli si podělil Marian Vojtko, který se modlil „Otčenáš“ s novou posilou Petrem Gazdíkem, který představení uzavřel „Epilogem“. Nakonec si nechávám Josefa Štágra, který Valjeana zahrál jako druhý v pořadí (a dostal tak za úkol konec první půle (např. „Příští den“)), zároveň však ztvárnil Valjeanova soka – inspektora Javerta, kde naopak mohl zaujmout v „Konfrontaci“ s Davidem Uličníkem. Všichni čtyři pánové se předvedli ve špičkové herecké i pěvecké formě a bylo radostí sledovat tak vyrovnané čtvero Valjeanů.

David Uličník

Fantastické podání obou sólových výstupů (a nejen těch) Javerta, který během představení prochází snad největší duševní proměnou, předvedli Tomáš Bartůněk („Tam ve hvězdách“) a navrátivší se Daniel Hůlka („Javertova sebevražda“).

Nešťastnou, avšak prostorem trochu omezenou, postavu Fantine ztvárnila Jitka Čvančarová, která podáním „Knížky snů“ přikovala diváky do sedaček, Kateřina Brožová, jež především dech beroucím hereckým výkonem „Fantininy smrti“ vehnala slzy do očí nejednomu divákovi, a také Petra Peterová, která příjemně postavu uzavřela v „Epilogu“.

Kateřina Brožová

Mileneckou dvojici Maria a Cosetty zahráli v první půli společně Josef Vágner a Tereza Vágnerová a potěšili především ve scéně „Už vás dávno znám“.  Ve druhé části představení už Cosetta nemá tolik prostoru, přesto Hedvika Tůmová zaujala velmi příjemnou barvou hlasu. Maria na barikádě zahrál Tomáš Löbl a herecky náročný duet s Eponinou Vlaďkou Skalovou („Byl déšť a kytky můžou kvést“) zvládl výborně. Pavel Vítek pak jako poslední naskočil na sólovou „Prázdný stůl a židle prázdné“, kde pěvecky opravdu zazářil, herecky a pohybově mu však bohužel studenta nelze uvěřit.

Opuštěnou Eponine ztvárnila v první půli Magda Malá. V žádném ohledu na sobě nenechala znát přetrvávající bolest nohy a podala perfektní výkon po všech složkách. Taktéž Vlaďka Skalová se v druhé části předvedla v nejlepším možném světle. Eponinina slizkého otce Thénardiera skvěle vystihli po všech stránkách Filip Čapka („Hlava mazaná“) a Jan Urban („Svatba“). Role Thénardierovy ženy dokonale padne Renátě Podlipské, ovšem hlavně herecky v ní doslova řádila Marta Jandová.

Roli Enjorlase odlišně a přesto stejně dobře podali v první půli Michael Foret a ve druhé Michal Skořepa. V dětských rolích výkony potěšili Tomáš Ringel jako Gavroche, Natálie Grossová jako malá Cosette a také hereckým výkonem malá Eponine Natálie Hrychová. Nelze zapomenout na výborné členy company a živý orchestr, který je bohužel stále na naší scéně raritou, ovšem rozdíl oproti nahrávce je markantní!

Barikády

Po skončení představení byli na jeviště pozváni všichni účinkující tohoto speciálního představení, a také producent František Janeček, kterému bylo toto speciální představení věnováno k 68. narozeninám. Po předání květin a krátkém proslovu producenta došlo ještě na pěvecké přání ve formě „Happy Birthday“ (včetně doprovodu orchestru) a následně k rozprchnutí účinkujících do divadelního baru, kde oslava narozenin Františka Janečka pokračovala.

Toto představení bylo i jakýmsi dárkem divákům k začátku nové sezóny, kdy neznalý divák mohl zhlédnout dohromady téměř všechny účinkující a udělat si „svůj obrázek“, a stálý návštěvník se mohl potěšit pohledem na to, že to nejlepší z nejlepších se sešlo na jednom jevišti v jednom představení, protože obsazení muzikálu Les Misérables – Bídnici patří jednoznačně ke špičce!

Autorkou ilustračních fotografií ze současné inscenace je Michaela Feuereislová, www.bidnici.cz.


Praha
PLES UPÍRŮ zveřejnil první jména z obsazení a návrhy kostýmů
Recenze a reportáže
Fantom opery poprvé zazpíval česky v GoJa Music Hall. Rozpoutá u nás stejné emoce jako v zahraničí?
Zahraničí
Návštěva londýnského West Endu aneb skutečné muzikály
  • Linda

    Ahoj, vyměním 2 lístky na Bídníky dne 20.10. od 19,00 oblast B řada 2., sedadla 6,7 za 20.10. od 14,00 oblast B řada 2. nebo 3., sedadla 9,8,7,6,5,4. Jestli má někdo zájem, tak se ozvěte.


  • Jana

    Ahoj,včera jsem byla v Goje na muzikálu Bídníci.Celý muzikál se mi velmi líbil,jen jedinou věc jsem nemohla spolknout a to,že mladého studenta Mariuse hraje Pavel Vítek.Já ho mám jako zpěváka ráda,ale tohle je pěst na oko.Tato role pro něj prostě není a rušilo mi to celý zbytek představení.Naproti tomu v roli Jeana Valjeana hrál David Uličník a ten byl naprosto neuvěřitelný.Viděla jsem asi všechny pražské muzikály ,ale on byl fantastický,kam se na něj hrabou Daniel Hůlka a všechny slavné jména……Určitě doporučuji.


  • Mirka

    pro jana. Stejnou zkušenost s Pavlem Vítkem jsem měla já a byla jsem rozhodnutá,že už nikdy na Bídníky nepůjdu,ale protože jsem další lístky dostala jako dárek a nechtěla jsem darovajícího urazit ,šla jsem na Bídníky znovu. Tentokrát v roli Mariuse byl Tomáš L. a já vlastně zjistila jaké jsem chtěla udělat chybné rozhodnutí.Opravdu přítomnost P. Vítka coby studentíka ruší celé představení.Jdu koncem října na Bídníky již po páté a doufám, že nebudu muset chvilky ,kdy je Marius na scéně protrpět.David Uličník je opravdu skvost a je radost ho poslouchat.


  • Alena

    Já vážně nechápu, jak je možné, že v Pavlu Vítkovi není kousek soudnosti, co se role Maria týče. A když už není soudný on, tak že ho nezastaví tvůrčí tým… Ale budiž, český showbusiness je z velké části otázka známostí, a ty on nesporně má. Jak se ovšem povedlo ho protlačit přes Londýn, to mi hlava nebere. Kdybych byla jediná, kdo byl z jeho projevu na prášky, tak si řeknu, že je holt chyba ve mně. Ale stejné reakce jako od Mirky a Jany se množí jako houby po dešti, a přesto s tím zjevně nikdo v GoJa nic nehodlá dělat. Je to škoda, protože jinak jsem zatím (za 1 generálku a 2 reprízy) nenarazila v obnovených Les Mis na nikoho, kdo by mi vadil tolik, abych se “bála”, že jeho jméno vážně uvidím na fermanu, a kdo by mě stejně jako ostatní odrazoval od dalších návštěv. Terezu Mátlovou už jsem se tak nějak naučila ignorovat, ale Vítka žel bohu nikoli. Přitom on skutečně není vůbec špatný vokalista, ale dívat se na něj coby Maria je dobré leda tak pro značně škodolibé jedince a masochisty. Na generálce jsem se tomu byla ještě schopná zasmát, ale poté, co jsem zjistila, že s Pepou Vágnerem i Tomášem Löblem může být Marius i v současnosti velmi příjemným zážitkem, už bych na Les Mis asi na blind nešla. Nicméně taky svoje návštěvy minimalizuji proto, že mi to za ty nervy, jestli bude dodržené plánované obsazení, už nějak nestojí.


  • Marius

    V podzimních Bídnících už naštěstí Pavel Vítek nehraje.


  • Luděk

    sláva Vitek vypadl


  • Lucie

    Bídníci jsou moje srdcová záležitost.Byla jsem na nich již třikrát.A jestli budou v České republice ještě jednou,určitě na ně půjdu.A to nejmíň dvakrát.